IntelliManage - הפרויקט מתקצר - ומהר
הפרויקט מתקצר - ומהר
בלוג
בלוג > מיתוסים

מיתוס 15: ב-Agile לוחות הזמנים תמיד קצרים

לעיתים, כאשר אני שואלת אנשים מחברות תוכנה אם הם נעזרים בגנטים כחלק מהפיתוח, הם עונים לי בלי לחשוב: "אנחנו לא צריכים את זה, כי אנחנו עובדים ב-Agile". יש לא מעט מיתוסים הקשורים לפיתוח בשיטות אג'יליות, הגורמים למחזיקים בהם להספיק הרבה פחות. זה הראשון. בהמשך אביא עוד כמה.

הפיתוח ב-Agile בנוי לרוב מסבבים (sprint-ים) קצרים, שאורכם בדרך כלל קבוע. אורך זה שונה מחברה לחברה, ונע בדרך כלל בין שבועיים לחודשיים. בסוף כל sprint יוצאת גירסה של המוצר, שתאורטית יכולה להימסר ללקוח.

העובדה שמשך כל סבב פיתוח הוא קצר, מטעה לעיתים את המפתחים, הסבורים שלוח הזמנים הוא קצר, ולכן אינו דורש ניהול פרטני.

בפועל, סבבי הפיתוח (sprint-ים) אמנם קצרים, אך משך השלמת feature שלם עבור הלקוחות, עלול להמשך מספר סבבים, כך שלמעשה לוח הזמנים שלו יהיה ארוך.

בנוסף, מאחר ולא כל התוספות המתוכננות למוצר יכולות להיכנס לסבב הקרוב, או אפילו לסבבים הקרובים, לוח זמנים הכולל את התכונות הנדרשות למוצר (או על ידי לקוחות המוצר וחברות איתן רוצים לשתף פעולה, שלהם נדרשים תאריכי יעד) עלול להיות ארוך למדי.

כאשר עובדים ללא סבבי פיתוח קבועים (Kanban), היכולת לחזות את זמן השלמתו של feature יורדת עוד יותר. אי אפשר לומר שלוח הזמנים קצר, כי אם עובדים בעזרת כלי ה-Agile בלבד, לא ברור מתי בכלל יתבצעו stories שעדיין לא הותחלו.


נכתב ע"י רונית סנה
IntelliManage
 
   שאלות ותגובות למיתוס זה ניתן להעלות כאן

שתפו אחרים

שתפו אחרים
שתפו אחרים
שתפו אחרים
 
לקבלת הודעה כאשר מתפרסם תוכן חדש בבלוג,
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

Copyright © 2000-2017 IntelliManage, All rights reserved.