IntelliManage - הפרויקט מתקצר - ומהר
הפרויקט מתקצר - ומהר
בלוג
בלוג > טיפים למשתמשי MS-Project

טיפ 38: זיהוי זמן פנוי של המשאבים

אחת הדרכים לקיצור לוחות הזמנים של פרויקטים הוא לנצל טוב יותר את זמנם של העובדים בהם.
לעיתים קרובות, כתוצאה מן התלויות והאילוצים של המשימות נוצרים "חורים" בתוכנית העבודה של משאב כלשהו, כלומר ימים בהם לא מוקצית לעובד כל משימה.

איך ניתן לזהות "חורים" כאלה?

תחילה נשתמש כדוגמא פשוטה בפרויקט הבא:


המשימות מוקצות כאן למשאבים B, A ו-C, אך לכל אחד מהם נשאר זמן פנוי במועדים שונים.

דרך נוחה לראות את הזמן הפנוי היא להשתמש בתצוגת Resource Usage (שימוש במשאבים):


כאן נוכל לראות בקלות את הימים הפנויים של כל משאב.

במקרים רבים תצוגת הנתונים ביחידות של שעות אינה נוחה לצורך זה.
כדי לעבור ליחידות של ימי עבודה יש לבצע את סדרת הפעולות: ToolsOptionsSchedule (בגירסה העברית: כלים ← אפשרויות ← תזמון),
ובשדה Work entered in (עבודה מוזנת ב) לבחור Days (ימים).

נקבל:


כך ניתן לראות באילו ימים כל אחד מן המשאבים פנוי.

מה נראה במקרה של פרויקט יותר מורכב ויותר ארוך? למשל:


בדוגמא זאת יש פרויקט שנמשך מספר חודשים ומערב משאבים רבים יותר. לכן בדיקת כל יום בנפרד דורשת זמן רב.

לכן נלחץ על הכפתור (Zoom Out או "הרחק") עד שהתצוגה תהיה בדיוק של חודשים:


כך ניתן לראות אצל אילו מן המשאבים ישנם "חורים" לאורך כל הפרויקט ובעזרת Zoom In ("קרב") - - לחקור אותם.



נכתב ע"י רונית סנה
IntelliManage

   שאלות ותגובות לטיפ זה ניתן להעלות כאן

שתפו אחרים

שתפו אחרים
שתפו אחרים
שתפו אחרים
 
לקבלת הודעה כאשר מתפרסם תוכן חדש בבלוג,
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

Copyright © 2000-2017 IntelliManage, All rights reserved.