בלוג > מיתוסים
מיתוס 26: תפקיד מנהלי הפרויקטים להילחם על המשאבים
(*)
אמירה זאת מתייחסת
לניהול מטריציוני,
בו צוות מקצועי אמור לבצע עבודה עבור מספר פרויקטים. במקרה זה יש רבים החושבים שתפקיד מנהלי הפרויקטים הוא להילחם על המשאבים,
ומנהל פרויקטים טוב הוא זה שמצליח יותר מאחרים לזכות בהם לפי צרכי הפרויקט שלו.
לדעתי גישה זאת איננה טובה לארגון המנהל את הפרויקט: אם שני מנהלי פרויקטים נלחמים על אותו משאב, לפחות אחד מהם לא יקבל את כל מה שהוא צריך. זאת אומרת שהפרויקט
שלו ייפגע. המשמעות ברמה הארגונית היא שבכל פעם שקורית התנגשות כזאת, לפחות אחד הפרויקטים בארגון ניזוק.
איזה מן הפרויקטים הוא זה שיינזק יותר במקרה כזה? האם זה שנמצא בעדיפות נמוכה יותר מבחינת הארגון? לאו דווקא. לעיתים קרובות יינזק הפרויקט המנוהל על ידי אדם פחות חזק
בארגון או שפחות מקורב למשאב המבוקש.
"רווח" נוסף המתקבל מעבודה בשיטה זאת הוא שהיא גורמת למאבקים בין מנהלי הפרויקטים, שלעיתים מנסים "לשים רגל" אחד לשני, במקום לפעול יחד לטובת הארגון.
לכן, כדי לשפר את אופן העמידה בזמנים של הפרויקטים בארגון, הקצאת המשאבים צריך להיות מנוהלת באופן ברור, בהסתמך על סדרי העדיפויות שקבע הארגון, ולא על הלחצים
שמפעילים מנהלי הפרויקטים.
(*) כאשר מתייחסים לפיתוח ב-Scrum, המשאב המשותף יהיה אדם העובד במקביל בשני sprint-ים. "מנהל הפרויקט" יהיה ה-Scrum master.
נכתב ע"י רונית סנה
IntelliManage