בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


קריאה-כתיבה 2
עדכון ומשימה
29/12/08:

שלום לכולם,

בקבוצה תלמידים ממשיכים בכתה ב' וגם כמה תלמידים בכתה א'. האווירה נעימה, הילדים מתמידים להגיע (ובזמן) ומורגשת לקיחת האחריות על הלמידה.

כשבוע לפני החופשה קבלו התלמידים משימה לחופש, אם למישהו חסר הדף ולא עשה את המשימה בחופש, המשימה מופיעה בהמשך.

ציוד - בכתה אנחנו מקפידים להגיע מצוידים: כל תלמיד בודק לעצמו בתחילת השיעור שהגיע עם החוברות, המחברת והציוד הנדרש בקלמר, זאת באמצעות דף בדיקה עצמית. אם יש צורך, זה הזמן להצטייד מחדש.

בשיעור אנחנו עובדים כעת עם שתי חוברות עיקריות "מה סיפרו הסיפורים והשירים" (מאת תמר פיש נחשון) העוסקת בלשון, טקסטים שונים ובמיומנויות הבנת הנקרא, לאחרונה התחלנו לעבוד גם בחוברת "נהנים לכתוב בכתב" (מאת חיה קושניר). ללמידה של הכתיבה באותיות כתב, יש חשיבות רבה וארוכת טווח, אלו ההרגלים שצפויים לשרת בהמשך שנות הכתיבה. המטרה היא כתיבה יעילה: כתיבה שאינה מעייפת, כתיבה בקצב מתאים וכתב קריא ומובן. בפני התלמידים מודגשת חשיבות התרגול וההקפדה על כך וזאת בתוך ההקשר של הרגלים לעתיד והם עובדים ברצון ובהתלהבות.

באופן כללי לאחר כל שיעור יש שיעורי בית: לעיתים בחוברת ולעיתים במחברת, את שיעורי הבית אפשר לעשות בבית ההורים או "בבית" שבבית הספר. השיעורים הם באחריות הילדים אבל רצוי להזכיר להם לבדוק אם יש להם כאלה. יש ילדים ששעה קבועה ביום להכנת השיעורים מועילה להם ומפחיתה מתחים. ראו עם ילדכם מה מתאים לו.

העשרה: בבית הצבעים ישנן מגירות ובהן תפזורות, תשחצים ותשבצים מהן הילדים מוזמנים להתכבד ולהנות.

אתם מוזמנים לפנות אלי בכל עניין רלוונטי, בבית הספר או בטלפון.

להתראות והמשך מוצלח

תמר


מְשִׂימָה לְקְרִיאָה כְּתִיבָה 2 (יֵש לְהָכִין עַד יוֹם ג')

1. לִבְחוֹר סֶפֶר שֶקַל לַכֵם לִקְרוֹא.

2. לִקְרוֹא אֶת הַסֶפֶר שֶבְּחַרְתֵם.

3. לִכְתוֹב בַּמַחְבֶּרֶת אֶת שֵם הַסֶפֶר וְאֶת שֵם הַסוֹפֵר.

4. לִכְתוֹב מַה דְעַתְכֵם עַל הַסֶפֶר.

בְּהַצְלָחָה וְחַג שָׂמֵחַ

תָמָר







Graphics created by School Icons