בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
קריאה כתיבה 3 - עדכון
13/10/07:
קבוצה זו מורכבת מילדי כיתות ב' וג', תלמידים אשר הקריאה יותר מבוססת אצלם. כעת הקבוצה החלה להתייצב מבחינת ההרכב והנוכחות.
בשיעורים האחרונים עסקנו בשיריו של של סילברסטיין, שירים מלאי הומור ויחודיים, דרכם (חוץ מלהנות מהם) אנחנו עוסקים בפיתוח מיומנויות
טרום קריאה ושימוש במיומנויות במפגש עם טקסט (למשל טקסט לא מובן).
השנה התחלנו מכירים בכתה את שתי מערכות החודשים - העברית והלועזית - ואנחנו מקפידים להשתמש על הלוח ובמחברת בשתיהן וכך להכיר
אותן ולאט לאט להבין את הקשר ביניהן.
לאחר החופשה קיבלו הילדים משימה ראשונה לשנה זו, קריאת ספר וכתיבה על התוכן וכן כתיבת דעה אישית על הספר. תאריך ההגשה הוא יום
ה' הקרוב ה- 18/10. בכתה אנחנו עוקבים אחרי ההתקדמות של העבודות: חלק מהילדים כבר סיימו את העבודה, חלק עוד בשלב בחירת הספר
וחלק בתוך התהליך.
בדרך כלל יש לאחר כל שיעור שיעורי בית, לעיתים בחוברת ולעיתים במחברת.
סוף-סוף יש לנו חוברת! החוברת היא "סימנים בדרך" חלק 1 בהוצאת מט"ח.
את החוברת יש להביא ליום ה' הקרוב ה- 18/10.
ידוע לי שעם רוויטל עובדים בחוברת "סימנים בדרך" חלק 2, חשוב לדעת שדרך העבודה היא שונה ואנחנו מתקדמים יחד בחוברת ולא בהתקדמות אישית.
בהמשך תלווה העבודה בחוברת בעבודה סביב השימוש במילון וכן בשימוש במחברת נוספת - מחברת שתשמש מילון אישי.
אני עדיין ממליצה - לא מאוחר להחליף מחברת! במיוחד למחברת הרגילה (שאינה מחברת מילון) - מחברת חכמה 10 שורות.
ואם לא - אז מחברת 10 שורות, שקל למצוא את השורות המיועדות לכתיבה. מחברות בהן קשה לזהות את השורה דורשות מאמץ מיותר ולעיתים
אצל חלק מהילדים לא מאפשרות סדר וארגון ויוצרות תסכול מיותר.
הקבוצה נכנסת לאווירת למידה, ערוב הבתים שבקבוצה (רובה ילדי ג') נעשה נינוח יותר עם הזמן החולף. עבור חלק מהילדים זוהי מעין חזרה
לבית הישן, וצריך שוב למצוא את המקום ואת דפוס הקשר. נראה שבקרוב עם הגשת המשימה הראשונה ותחילת העבודה בחוברת תהיה מסגרת
מסודרת וברורה יותר לשיעור ולקבוצה.
תודה על ההתעניינות והקריאה.
להתראות,
תמר
Graphics created by School Icons
|