בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
חשבון 3-4 / 4-5
עדכון
15/11/07:
שלום לתלמידים וההורים,
כמה עדכונים, מה לומדים, מה צפוי, מה חדש? ....
כפי שכתבתי במכתבים קודמים, רוב השיעורים מתחילים עם משימה מהלוח שהתלמידים כותבים
במחברת. עבדנו בזמן האחרון על לוח הכפל ומחלקים של מספר. היום עבדנו על חקר בדף ריבועים ודף
משולשים. (ראו משימה לחשבון 3-4 ומשימה לחשבון 4-5)
בהמשך, כל אחד עובד בחוברת במקום שהוא נמצא. ישנם תלמידים שעובדים יחד או עוזרים אחד לשני. אנחנו רוצים למצוא דרך מתאימה לתת
מענה לכל תלמיד/ה.
ביום שלישי, קרין מצטרפת אלי לחשבון 4-5 וזה עוזר מאד.
שיעורי בית:
על מנת להתקדם בקצב סביר חייבים התלמידים להשלים משימות בבית.
אין כוונה למלא את כל הספר לכן אנחנו מדלגים על חלק מהמשימות או הנושאים.
אני מסמנת לכל אחד את השיעורים ע"י כתיבת התאריך ליד מספר הדף בחוברת, כך שהורים יכולים לעקוב אחרי מה שנדרש מאותו תלמיד.
מרכז למידה
יש שיעור במרכז למידה ביום שלישי אליו אני מזמינה תלמידים הזקוקים לתגבור או תלמידים שאני זקוקה לשיחה אישית איתם.
עבודות:
היו מספר עבודות מתחילת השנה. העבודות מהוות עוד אמצעי ללמידה ודרך לחקירה וביטוי אישי של התלמידים כיחידים או בזוגות.
בהמשך? גוון?
אני מכינה משימות נוספות שתלמידים יוכלו לבחור לעשות בכיתה.
עבדנו עם לבני די-גי (אמצעי המחשה למבנה העשורי).
המטרה היא לתת לכל אחד להתקדם במשימות המעניינות אותו וקלות עבורו, כמובן בתיאום איתי.
הספר הבא:
כדאי לקנות כבר את הספר הבא כדי שיהיה מוכן אחרי חנוכה. אני אגיד לכל אחד אישית מתי כדאי לו לעבור לספר הבא.
הסביבה המתמטית
מי שרשום לסביבה המתמטית, מתבקש להיכנס מידי שבוע ולבצע משימות מתוך התיקיות הפתוחות.
תמיד ניתן להתקשר אלי לכל שאלה או לשלוח מייל.
תלמידים שעובדים בסביבה מאד מרוצים כך שאני משוכנעת שזאת עוד שיטה להתקדם.
המשך עבודה נעימה וכיפית.
אביבה
|
Graphics created by School Icons
|