
בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
מחשבון לאלגברה - עבודת אוקטובר
מערכת צירים
7/10/06:
נדונו בכיתה מספר אפשרויות לחקירה במערכת צירים.
להלן ההצעות השונות . כמובן שתוכלו לחשוב על עוד רעיונות.

מה להכין מכל הסעיפים? לפחות סעיף אחד.... אבל כמובן ניתן להכין יותר.
- קווים ישרים מקבילים לצירים

סמנו נקודות על כל ישר (ראו שרטוט). רשמו את השיעורים של הנקודות.

הכינו טבלה המרכזת את השיעורים.

מסקנות: מה מאפיין את השיעורים של הנקודות על הישרים השונים?
הכנת שרטוט לחבר:
- מכינים שרטוט/ציור ...
- מסמנים נקודות על השרטוט.
- מכינים רשימת שיעורי הנקודות- כמובן לפי סדר כדי שהחבר ידע איך לצייר את הציור/שרטוט.

ניתן להכין טורים שונים כדי להפריד בין הקווים השונים בציור.
טרנספורמציות במערכת הצירים

- סמנו במערכת צירים נקודות כרצונכם

- שנו את הסימן של שיעורי הנקודות.

ניתן להיעזר בטבלאות הבאות:
שינוי הסימנים של ה X וגם של ה- Y.

(-3,-4) |
(3,4) |
 |
(2,7) |
(-1,3) |
(1,-3) |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
מסקנות:
שינוי של הסימנים של ה X .

(-3, 4) |
(3,4) |
(2,7) |
(-2,7) |
(-1,-3) |
(1,-3) |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
מסקנות:
שינוי של הסימנים של ה Y .

(3,-4) |
(3,4) |
(2,-7) |
(2,7) |
(1,3) |
(1,-3) |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
מסקנות:
לכל טבלה רשמו מסקנות מתאימות: איפה הנקודות במערכת הצירים?
- מסקנות:
ציינו מה קבלתם?
אם משנים את הסימן של ה- X , אז..................................

אם משנים את הסימן של ה-Y, אז.....................................

אם משנים את הסימן גם של ה-X וגם של ה-Y, אז...................
בהצלחה!!! אביבה
|





Graphics created by School Icons
|