בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
קורס גיאומטריה לבגרות: עבודה לחודש פברואר
משולשים, מרובעים
28/1/06:
מקור התרגילים:
www.education.gov.il/merkaz/mathmeida-h.htm
www.education.gov.il/merkaz/download/matamafmar-r.doc
למי שרוצה להתרשם או להוסיף שאלות קשות יותר.
-
לפניכם שני משולשים ΔABC ו ΔMNP
נתון: AC = MN, AB = NP
רשמו שוויון אחד נוסף שבעזרתו אפשר יהיה להוכיח כי המשולשים חופפים: ____________ = ___________
- חשבו את הזוויות α, β, γ במקבילית (הסבירו את אופן החישוב):
-
- קבעו על פי הסימונים שעל השרטוט כיצד ניתן לדעת שהמרובע המשורטט הוא מקבילית. נמקו:
- נתון מרובע בעל זוג צלעות נגדיות שוות (AB = CD) ושתי זוויות בנות 20° כל אחת.
נמקו מדוע המרובע הוא מקבילית.
- קבעו על פי הסימונים שעל השרטוט כיצד ניתן לדעת שהמרובע המשורטט הוא מקבילית. נמקו:
- מרובע ABCD מעוין.
∢BDC = 30°
הוכיחו: ΔADC משולש שווה צלעות.
- ABCD מקבילית. E אמצע AB, F אמצע DC.
AB = 20 ס"מ
BC = 15 ס"מ
חשבו את היקף המרובע EBCF. נמקו.
- ABCD טרפז ( AB || DC).
AD = AB, ΔABD = 25°
חשבו את זווית ∢D.
נמקו.
- מצאו את ערכו של x על פי משפט פיתגורס:
א. |
|
ב. |
|
|
Graphics created by School Icons
|