בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
עדכון ממרכז מתמטיקה מהחיים
דיווח
19/4/05:
פסח כבר כאן. האביב כבר כאן ומושך אותנו לחצר ולפעילויות של חצר ודשא.
יחד עם זאת ממשיכים בלמידה, אפילו אינטנסיבית.
מי שמסיים חוברת כבר מכין את ההמשך. יש תלמידים העובדים בכמה חוברות במקביל. תלמידים הוסיפו שעות והרחבנו את השעות של
ה' ו' על מנת לתת מענה יותר נכון לתלמידים.
הגישו עבודות בנושאים כמו: המספר שלי, אשליות אופטיות, הכנת משחק.
השינוי הוא הדבר הקבוע ביותר בעולמנו, וכך קורה אצלנו בביה"ס:
כל הזמן בודקים ומתאימים את המענה לצרכי הלומדים.
תלמידים סיימו חוברות ועברו לחוברות חדשות, תלמידים מצטרפים לחשבון, ישנם תלמידים שהוסיפו שעות שלא הסתדרו קודם לכן.
לומדים מהסביבה
בחודש פברואר פתחנו תערוכה קטנה של אשליות אופטיות, תלמידים הביאו חומרים שהדפיסו בבית. זאת הזדמנות להסתכל יחד,
מבוגרים ותלמידים, לשאול, לשוחח.
הפירמידה
קבלנו מדוד הירש חלקים מעץ בקופסת עץ מהודרת. דוד הכין עבור התלמידים משימות מדורגות.
הפינה נפתחת באולם מידי בוקר בימי ד'.
תודה רבה לדוד, שהבטיח המשך במידה ונעמוד במשימות הראשונות.
מתמטיקה ואמנות
יום ריצופים - שילוב של מתמטיקה ואמנות, עבר בשלום ובהנאה למי שהשתתף.
פעלו 9 פינות, שבחלקן ילדים לקחו אחריות יחד עם המבוגרים.
הפינות שמשכו קהל היו: המשחק בלוקוס, בניית גופים בעזרת פאות מקרטון וגומיות, פינת קרמיקה, פינת בניית גופים עם דגמים עליהם
(כמו Escher), הפינה של הפירמידה של דוד (שהביא גם משחק חדש הבנוי מחלקים עגולים, קמורים וקעורים), ריצוף
בעזרת צורות הפלא. התלמידים צילמו את התוצרים ואת היצירה במהלכה, וכתבו בספר המבקרים (ראו
סיכום יום הריצופים).
כבר חושבים על נושא להמשך פעילות "פרה מתמטית".
חשבון א' ב'
שתי הקבוצות ממשיכות לעבוד במרץ בחוברות הלימוד שלהן.
הקבוצה שעובדת עם החוברות לכיתה ב' כבר לומדים טכניקות מורכבות כמו חיבור וחיסור בטור (דו ספרתי) וממשיכים להתעמק גם בכפל וחילוק.
הקבוצה שעובדת עם הספר של כיתה א' לומדים להכיר את המספרים עד מאה ולבצע פעולות חיבור וחיסור בעשרת השנייה .
לאחרונה הצטרפו שתי הקבוצות יחד ללימוד נושא הגופים. יחד נמשיך ללמוד את הגופים - תיבה, גליל, חרוט ואת תכונותיהם.
חשבון ג' ד'
ממשיכים להשלים את החוברות הראשונות ובמקביל עובדים על נושא השברים דרך המחשה ומשחק.
תלמידים הגישו עבודה בנושא "המספר שלי". חלקם עבדו על הנושא במחשב בכיתה ובנו מצגות קטנות.
בנושא לוח הכפל, הכנו משחק "הפוך בה" ותלמידים התבקשו להכין משחק נוסף בבית.
קנו חוברות חדשות גם לשליש האחרון.
חשבון ה' ו'
השעות של חשבון ה' ו' הורחבו לנוחיות התלמידים, כאשר כל אחד התחייב להגיע לשעות מסוימות. רוב התלמידים התחילו חוברות חדשות,
כל אחד לפי צרכיו: חוברות של כיתה ה', ו' או ז'. העבודה אינדיווידואלית, מידי פעם עוצרים ודנים יחד בעקבות שאלה של מישהו, ואז
מעניינים את כולם באותו עניין.
חשבון ז' ח'
ממשיכים לעבוד על אלגברה והוכחות בגיאומטריה. באלגברה עובדים על נוסחאות הכפל המקוצר. דנו קצת על חזקות במעריך שלילי
וציירנו את הגרף של פונקצית חזקה במקביל לגרפים נוספים. חשבנו מה כל אחד יגיש עד חופש פסח. התחלנו לפרסם דף עבודה שבועי
להגשה.
התחלנו לדבר על שברים אלגבריים. בנוסף יש לכל אחד תכנית אישית משלו.
חשבון י'
חשיבה הסתברותית בחיי יום יום, הוכחות במעגל, התחלת אנליזה - אלה הנושאים האחרונים שהעסיקו אותנו.
|
Graphics created by School Icons
|