בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
עדכון ממרכז מתמטיקה מהחיים
12/9/04:
השבוע הראשון:
בשבוע הראשון הייתה פעילות של קיפולי נייר, משחק בלוקוס (מומלץ!), מגדל הנוי, טנגרם ועוד מיני משימות (כמו חידה, פעילות עם קוביות ואפילו
משימות לימודיות), בשבוע השני, נפגשנו בכיתה למעלה לפי שעות המערכת והתחלנו ללמוד בצורה יותר ממוקדת.
כפי שחלקכם כבר יודעים, אני רושמת את התלמידים ומשוחחת עם כל אחד/אחת על מנת שנכיר אחד את השני- אם יבחרו ללמוד חשבון ואם לאו.
התקופה הקצרה עד סוכות תהיה מיועדת להמשך הכרות ובניית תכנית עבודה אישית או קבוצתית, החלטה על ספר לימוד זה או אחר.
כבר פתחנו מספר פינות בבתים:
בבית הבוגרים: פינת גופים (אביגיל מובילה), ופינה נוספת בנושא עולם המספרים (איתי מוביל). בבית נמצא ספר גיאומטריה בו התלמידים
מוזמנים לקרוא על מושגים בסיסיים בהנדסה.
יש רעיון לפינה בבית ג' ה' בנושא "שטח ונפח".
הילדים בבית א' ב' עברו "אבחון" קצר ומסודר. הקבוצה תלמד עם אייל בבית עצמו.
בהמשך נעדכן אתכם בתכניות הלמידה שייווצרו ובפרויקטים נוספים.
מחוויות השבוע השני:
ספירת אטבים: התלמידים בכל הקבוצות חיפשו שיטה לדעת כמה אטבים נמצאים בקבוצת האטבים שהבאנו.
השיטות שהציעו היו מעניינות בכל הגילאים: לספור אחד אחד, לפי קבוצות של 10 או 20, לחבר את הסיכות ולחלק ל4 קבוצות באורך ולספור את
מספר האטבים בחלק אחד וכמובן להכפיל ב-4.
הצעה מיוחדת הייתה לשקול: הוצעו מספר אפשרויות לשקילה שנבדקו והושמו. חוויה אמיתית של למידה!
לסדר את הדומינו
היה קשה "קצת" לסדר את אבני הדומינו.
גם הפעם המשימה הוטלה על כל הגילאים והגענו למשימות מתמטיות כמו ספירת המספרים עד 100 (משימה זאת ניתנה לחקירה בבית).
התלמידים הפעילו חשיבה בריאה והסבירו את התוצאות שלהם ( בעיקר בכיתה ה' ו').
בבית של א' ב'
במסגרת האבחון בו למדנו על התלמידים הצעירים שלנו הספקנו גם לטעום מכמה משימות מתמטיות מעניינות. בנינו סדרות מבדידים, מדדנו את
אורכם, למדנו על מצולעים ובנינו מהם צורות שונות.
בשיעור הראשון שהתקיים ביום חמישי הספקנו מעט - לכתוב את עשרת הספרות על כרטיסיות אישיות. השיעור הסתיים בציפיה גדולה של הילדים
להמשך.
בברכה
אביבה ואיל
|
Graphics created by School Icons
|