בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
חשבון לכיתות ז-ח
2/4/05:
עבודה להגשה
לקראת יום השיא בנושא ריצופים חקרנו את צורות
הפלא בשיעור.
רשמו בטבלה את תכנות הצורות השונות, הקשר בין הצורות...
שאלה 2 היא שאלת אתגר, שניתן לפתור בעזרת משפט פיתגורס.
1. ריכוז תכונות צורות הפלא:
מלאו את הטבלה.
על מנת לחשב את היחס בין השטח של צורות שונות, עליכם להחליט על
יחידה: קחו את המשולש כיחידה, או את המשושה כיחידה.
איזו יחידה נוחה יותר? _______ למה? ____________________________
הצורה
תכונות הצורה
חישוב הזויות
הקשר בין הצורות (יחסי שטח למשל)
1
משושה משוכלל
2
טרפז שווה שוקיים
3
מעוין
4
מעוין שני
5
משולש שווה שוקיים
6
ריבוע
2. ציירו את המשושה ואת הצורות האחרות.
ציירו משושה בעל צלע באורך כפול מהמשושה הבסיסי. פי כמה גדל שטחו (כמה משושים קטנים ניתן
לכסות את המשושה הגדול) ?
3. חישוב שטח המשושה המשוכלל**
ציירו משושה משוכלל במעגל שרדיוסו שווה ליחידה.
שטח המשושה שווה לשטח של ______ משולשים ________.
( איזה סוג משולשים הם?)
חשבו שטח של משולש אחד. רמז: לצייר גובה ולחשב את אורכו בעזרת משולש פיתגורס.