בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכונים מקורס ראשית קריאה וכתיבה

1/6/03:

להורי תלמידי ראשית קריאה שלום,

אכן הגיע הזמן לדיווחים:
  1. בקבוצה הצעירה

  2. הקריאה: יש שיפור ניכר. דרוש יותר אימון . קריאה יומיומית תשפר את המצב אך בעיקרון איני בעד כפיה. הילדים יקראו ויתקדם בקצב שלהם. כפיה גורמת להתנגדות, והרי לא זו מטרתנו.
    בכתיבה: מתחילת השנה יש התקדמות ניכרת. הילדים כותבים יפה הן באופן חפשי (ללא העתקה), והן ע"י העתקה מטקסט כתוב. שוב ההתקדמות היא פונקציה של עבודה. צריך להתאזר בסבלנות. זה יגיע.

  3. בקבוצה הבוגרת יותר:

  4. הקריאה והכתיבה ברמה טובה אצל מרביתם. בסמסטר השני החלטתי להתמקד יותר בהבעה בכתב ובע"פ ובהבנת הנקרא. קראנו קטע של סיפור, שאלתי שאלות בהבנת הנקרא וכתבנו את התשובות במחברת.

    בשיעורים האחרונים החלטתי לעבוד עם התלמידים לפי נושאים שבאמצעותם מתפתחת שיחה בכתה. כל ילד מביע את דעותיו וידיעותיו בנושא הנלמד. הדברים הועלו על הכתב והוקראו בכתה. המטרה : הבעה בכתב ובע"פ.

    הנושאים שהועלו עד עתה: "כלי רכב", "בית".
להגברת מיומנות הכתיבה חילקתי לכל תלמיד גלויה מצוירת לפיה עליו לבנות סיפור, בדיחה או כל משפט הקשור לציור. היו עבודות יפות, היתה עירנות שגרמה לי לשביעות רצון.

כן חילקתי סיפור מתח בהמשכים. קראנו קטע של סיפור שאין לו סוף. התלמידים נדרשו לכתוב המשך לסיפור כיד הדמיון הטובה עליהם ואכן קבלתי עבודות יפות ומקוריות.

בשיעור האחרון העלתה אחת הילדות רעיון שאני קבלתי באהדה ואני מתכוונת להעלות אותו בפני התלמידים.

ביתר השיעורים עסקנו בפתירת חידונים, ריבועי קסם האהובים עליהם מאד, חידות ושעשועי מלים.

נקוה ששנת הלימודים תסתיים בהצלחה .

אני מקוה שהענקתי להם את הרצון והמוטיבציה לקרוא ולכתוב באופן עצמאי.

אני משתדלת לישם את אשר אני שואפת לו ובדרך הקלה אך הנעימה.

ב ב ר כ ה,

רחל נוביק.

לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons