בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



סילבוס לקורס "טירת הא'-ב' "

שם המנחה: רותי היימן.

קבוצת היעד: א'-ב'

מטרת הקורס: מטרות הקורס מתחלקות בין רמות הידע השונות של הילדים. במסגרת הקורס ינוצל היתרון המספרי של הקבוצה לטובת הצבת אתגרים אישיים בפני כל ילד.
ילדים שעלו לכיתה א', יהנו מהדגשים מיוחדים על פיתוח מיומנויות כתיבה, החל באותיות דפוס וסימני ניקוד ועד השלב המאוחר יותר, שבו נעבור לאותיות הכתב.
ילדים שעלו לכיתה ב', יהנו מפעילויות שמטרתן שיפור הבנת הקריאה ופיתוח מיומנויות כתיבה.

השיטות: ב"טירת הא'-ב' " נערוך בתחילת השנה היכרות עם כל אחת מן האותיות, באופן שבו כל ילד מכל כיתה יפיק מהפעילות תועלת. מטרת העל היא חיבור אסוציאטיבי של הנאה וכיף עם לימוד האותיות. מאחורי כל אות יש סיפור בטירה שלנו. בכל יום שבו מוצגת אות חדשה, כל הטירה "לובשת" את אותה האות. החל מהדגל, ועד לפרטים השונים שבחדר. בסיום כל פעילות בטירה, נערוך מסיבת תחפושות, כאשר על כל תחפושת לכלול את האות הנלמדת.
שיטת הלימוד עצמה היא דואלית. בטירה נכיר אותיות בודדות ונלמד להכיר מצלולים שונים, כגון סיומות דומות (חריזה), אותיות בתחילת מילה. בד בבד עם תהליך זיהוי האות במילה, נלמד לזהות מילים שלמות. זיהוי המילים השלמות יעשה תוך הצמדתן למוצג, שיהיה קבוע עד לשלב שבו כל הילדים לא יזדקקו לו עוד.

קווים מנחים: א. חיבור אסוציאטיבי בין המילים והאותיות לבין הנאה.
ב. תירגול סמוי וגלוי.
ג. משוב חיובי מילולי ואחר.
ד. בריאות.

ספרי לימוד: את ספרי הקריאה אספק בעצמי, והם ישארו בבית הספר. הספרים בהם יעשה שימוש הם יצירות של ע. הלל, לאה גולדברג, ביאליק, מירי צללזון, דתיה בן-דור, לאה נאור, נעמי שמר, אנדה עמיר, מרים ילן-שטקליס, לוין קיפניס, פניה ברגשטיין, מאיר שלו ועוד רבים ונפלאים.

חומרי עזר: טייפרקורדר
תחפושות (נבקש מההורים לשלוח: מחרוזות, שמלות ישנות, נעלים בלויות, כובעים, מלמלות קרועות, מקל של סבא ישן וכל מה שנמצא שייך לרשימה זו).












Graphics created by School Icons