בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
חשבון שברים ואחוזים
שנת הלימודים תשס"ט מורה: אביבה וירניק גילאים מומלצים: כיתות ה' - ו' נוכחות: נוכחות חובה. בחרת - התחייבת
מס' שעורים: השיעור בן ארבע שעות שבועיות (שלוש שעות שיעור ושעה במרכז חשבון).
הלמידה בכיתה תתנהל במספר דרכים:
1. משימות במליאה עם דיון.
2. עבודה אישית או בזוגות: משימות, עבודה בספר, משחקים, פעילות עם אמצעי המחשה.
3. משימות במרכז חשבון: תרגול... חקר...
חשוב לנו שהתלמידים ייהנו מהמקצוע, ילמדו בדרך חווייתית, חשוב לנו לעודד את התלמידים לאחריות בלמידה ולפתח חשיבה מקורית ויצירתית.
דרישות השיעור:
1. |
נוכחות קבועה בשיעורים, השתתפות פעילה, ניהול מחברת ופנקס חוקים.
|
2. |
הכנת משימות בבית ובמרכז החשבון |
3. |
הכנת מספר משימות רחבות במשך השנה לפי בחירה. |
ציוד לשיעור:
|
קלמר (עפרון, מחק, סרגל, מספריים, צבעים ועוד). |
|
מחברת משבצות בגודל 4 Aאו פוליו ופנקס חוקים**. |
|
חוברת או ספר לפי מה שסוכם. |
|
אמצעי המחשה המתאימים לספר. |
** פנקס החוקים הוא אלבום תמונות קטן שישמש אותנו לכתיבת חוקים במתמטיקה.
ספרים מומלצים:
|
חשבון פשוט - כיתה ה' או כיתה ו' |
|
אני ראשון בחשבון - עירית גרשקוביץ - הוצאת עופרים, כיתה ה' או ו'. |
התכנים בהם נעסוק השנה מתאימים לתוכנית הלימודים של משרד החינוך לכיתות ה' - ו':
1. |
המספרים הטבעיים: |
|
|
חיבור, חיסור , כפל- חזרה והעמקה. |
|
|
חילוק במספר דו ספרתי. |
|
|
אמדן תוצאות, אמדן כמויות, פתוח תחושה למספרים גדולים. |
|
|
שאלות אינטגרטיביות - פעילויות נוספות. |
2. |
פעולות החשבון בתחום הרבבה: |
|
|
חיבור וחיסור במאונך. כפל במאונך. חילוק ארוך. |
|
|
אמדן. פתוח תובנה מספרית. |
|
|
שאלות כוללות (אינטגרטיביות). |
|
|
סדר הפעולות והשימוש בסוגריים. |
|
|
סימני התחלקו ב- 3, 6,9. ראשוניים ופריקים. |
|
|
חזקות. |
|
|
מספרים ופעולות - הרחבה והעמקה ***. |
3. |
שברים: |
|
|
משמעות השבר הפשוט. |
|
|
פעולות בשברים: חיבור וחיסור |
|
|
שאלות חיבור וחיסור שברים |
|
|
שברים עשרוניים: משמעות, השוואה, חיבור וחיסור |
|
|
כפל וחילוק שברים עשרוניים *** |
|
|
מעבר משבר פשוט לשבר עשרוני |
|
|
כפל וחילוק שברים *** |
|
|
אחוזים *** |
|
|
שאלות אינטגרטיביות *** |
|
|
יחס וקני מידה *** |
4. |
חקר נתונים: |
|
|
אסוף, ארגון, ייצוג וניתוח נתונים. |
|
|
ממוצע. |
5. |
מדידות וגיאומטריה: |
|
|
מצולעים, אלכסון. |
|
|
ריבוע ומלבן, מרובעים. |
|
|
מדידות נפח ושטח: נוסחאות. |
|
|
מדידות זמן. |
|
|
תכונות של צלעות וזוויות במשולש, גבהים. |
|
|
סימטריה. ריצוף במצולעים משוכללים חופפים. |
|
|
המעגל והעיגול ***. |
|
|
גופים, גופים משוכללים, נפחים ***. |
*** הרחבה ותוספות
שתהיה לכולנו שנה מעניינת וכיפית,
אביבה
|
Graphics created by School Icons
|