
בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
חשבון שברים ואחוזים
שנת הלימודים תשס"ט מורה: אביבה וירניק גילאים מומלצים: כיתות ה' - ו' נוכחות: נוכחות חובה. בחרת - התחייבת
מס' שעורים: השיעור בן ארבע שעות שבועיות (שלוש שעות שיעור ושעה במרכז חשבון).

הלמידה בכיתה תתנהל במספר דרכים:
1. משימות במליאה עם דיון.
2. עבודה אישית או בזוגות: משימות, עבודה בספר, משחקים, פעילות עם אמצעי המחשה.
3. משימות במרכז חשבון: תרגול... חקר...

חשוב לנו שהתלמידים ייהנו מהמקצוע, ילמדו בדרך חווייתית, חשוב לנו לעודד את התלמידים לאחריות בלמידה ולפתח חשיבה מקורית ויצירתית.

דרישות השיעור:

1. |
נוכחות קבועה בשיעורים, השתתפות פעילה, ניהול מחברת ופנקס חוקים.
|
2. |
הכנת משימות בבית ובמרכז החשבון |
3. |
הכנת מספר משימות רחבות במשך השנה לפי בחירה. |

ציוד לשיעור:


 |
קלמר (עפרון, מחק, סרגל, מספריים, צבעים ועוד). |

 |
מחברת משבצות בגודל 4 Aאו פוליו ופנקס חוקים**. |

 |
חוברת או ספר לפי מה שסוכם. |

 |
אמצעי המחשה המתאימים לספר. |
** פנקס החוקים הוא אלבום תמונות קטן שישמש אותנו לכתיבת חוקים במתמטיקה.

ספרים מומלצים:


 |
חשבון פשוט - כיתה ה' או כיתה ו' |

 |
אני ראשון בחשבון - עירית גרשקוביץ - הוצאת עופרים, כיתה ה' או ו'. |

התכנים בהם נעסוק השנה מתאימים לתוכנית הלימודים של משרד החינוך לכיתות ה' - ו':

1. |
המספרים הטבעיים: |
|

 |
חיבור, חיסור , כפל- חזרה והעמקה. |
|

 |
חילוק במספר דו ספרתי. |
|

 |
אמדן תוצאות, אמדן כמויות, פתוח תחושה למספרים גדולים. |
|

 |
שאלות אינטגרטיביות - פעילויות נוספות. |
2. |
פעולות החשבון בתחום הרבבה: |
|

 |
חיבור וחיסור במאונך. כפל במאונך. חילוק ארוך. |
|

 |
אמדן. פתוח תובנה מספרית. |
|

 |
שאלות כוללות (אינטגרטיביות). |
|

 |
סדר הפעולות והשימוש בסוגריים. |
|

 |
סימני התחלקו ב- 3, 6,9. ראשוניים ופריקים. |
|

 |
חזקות. |
|

 |
מספרים ופעולות - הרחבה והעמקה ***. |
3. |
שברים: |
|

 |
משמעות השבר הפשוט. |
|

 |
פעולות בשברים: חיבור וחיסור |
|

 |
שאלות חיבור וחיסור שברים |
|

 |
שברים עשרוניים: משמעות, השוואה, חיבור וחיסור |
|

 |
כפל וחילוק שברים עשרוניים *** |
|

 |
מעבר משבר פשוט לשבר עשרוני |
|

 |
כפל וחילוק שברים *** |
|

 |
אחוזים *** |
|

 |
שאלות אינטגרטיביות *** |
|

 |
יחס וקני מידה *** |
4. |
חקר נתונים: |
|

 |
אסוף, ארגון, ייצוג וניתוח נתונים. |
|

 |
ממוצע. |
5. |
מדידות וגיאומטריה: |
|

 |
מצולעים, אלכסון. |
|

 |
ריבוע ומלבן, מרובעים. |
|

 |
מדידות נפח ושטח: נוסחאות. |
|

 |
מדידות זמן. |
|

 |
תכונות של צלעות וזוויות במשולש, גבהים. |
|

 |
סימטריה. ריצוף במצולעים משוכללים חופפים. |
|

 |
המעגל והעיגול ***. |
|

 |
גופים, גופים משוכללים, נפחים ***. |

*** הרחבה ותוספות

שתהיה לכולנו שנה מעניינת וכיפית,

אביבה

|





Graphics created by School Icons
|