בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
חשבון ב' - הכל עד 100
שנת הלימודים תשס"ט מורה: אביבה וירניק גילאים מומלצים: כיתות א'-ג' נוכחות: נוכחות חובה. בחרת - התחייבת
מס' שעורים: שלוש שעות שבועיות.
חשוב לנו שהתלמידים ייהנו מהמקצוע, ילמדו בדרך חווייתית, חשוב לנו לעודד את התלמידים לאחריות בלמידה ולפתח חשיבה מקורית ויצירתית.
הלמידה בכיתה תתנהל במספר דרכים:
1. משימות במליאה עם דיון.
2. עבודה אישית או בזוגות: משימות, עבודה בספר, משחקים, פעילות עם אמצעי המחשה.
3. משימות במרכז חשבון: תרגול... חקר...
דרישות השיעור:
1. |
נוכחות קבועה בשיעורים, השתתפות פעילה, ניהול מחברת ופנקס חוקים.
|
2. |
הכנת משימות בבית ובמרכז החשבון |
3. |
הכנת מספר משימות רחבות במשך השנה לפי בחירה. |
ציוד לשיעור:
|
קלמר (עפרון, מחק, סרגל, מספריים, צבעים ועוד). |
|
מחברת משבצות בגודל 4 Aאו פוליו ופנקס חוקים**. |
|
חוברת או ספר לפי מה שסוכם. |
|
אמצעי המחשה המתאימים לספר. |
** פנקס החוקים הוא אלבום תמונות קטן שישמש אותנו לכתיבת חוקים במתמטיקה.
ספרים מומלצים:
|
חשבון פשוט - כיתה ב' או כיתה ג' |
|
חשוב: לקנות את אמצעי ההמחשה המתאימים! |
התכנים בהם נעסוק השנה מתאימים לתוכנית הלימודים של משרד החינוך לכיתה ב':
1. |
המספרים הטבעיים בתחום ה- 1000: |
|
|
מניה וספירה. |
|
|
קריאה וכתיבה מספרים דו-ספרתיים ותלת ספרתיים. |
|
|
ערכי האותיות א-ל. |
|
|
סדר המספרים. |
2. |
פעולות החשבון בתחום 100 או יותר לפי יכולת התלמידים: |
|
|
חיבור וחיסור במאוזן. |
|
|
חיבור וחיסור במאונך. |
|
|
שאלות חיבור וחיסור. |
|
|
כפל וחילוק. |
|
|
שאלות כפל וחילוק. |
|
|
סימני התחלקות ב- 10, 2,5. |
|
|
שימוש בסוגריים. |
3. |
הרחבת תחום המספרים: |
|
|
הכרת השבר חצי ורבע. |
|
|
ישר המספרים. |
4. |
חקר נתונים: |
|
|
דיאגראמות. |
|
|
מיון נתונים לפי קריטריונים. |
5. |
מדידות וגיאומטריה: |
|
|
מדידות אורך. |
|
|
מדידות שטח. |
|
|
מדידות משקל. |
|
|
מדידות זמן. |
|
|
מצולעים וגופים: זיהוי ושיום. הכרת המונחים: קדקוד, פאה, צלע. |
|
|
שיקוף או הזזה. |
6. |
תכנים נוספים שיעלו מהילדים במהלך השנה ישולבו בשיעורים. |
שתהיה לכולנו שנה מעניינת וכיפית,
אביבה
|
Graphics created by School Icons
|