בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


מסעו של סיפור
שנת הלימודים תשס"ח
מורה: דן מישייקר
כיתות ו' - י"א

מה עומד מאחורי המילה הכתובה בספר? על פי אלו מוסכמות ספרותיות הוא נכתב? מהי ההיסטוריה האישית של הסופר והתקופה בה כתב, וכיצד הן באות לידי ביטוי בכתיבת הספר?האם יצירות ספרותיות ויצירות מאומנויות אחרות השפיעו על היצירה הספרותית?אלו נושאים חברתיים באים לידי ביטוי ביצירה וכיצד הם נוגעים לנו?
ו... כיצד כל אחד ואחת מאיתנו מבין,רואה ומדמיין את הספר...
"מישהו לרוץ איתו" מאת דוד גרוסמן יהווה עבורנו את נקודת הפתיחה. נקרא יחד את הספר כולו, ותוך כדי הקריאה נלמד על פי אלו מוסכמות ספרותיות נכתב הספר. כיצד הביוגרפיה של הסופר באה לידי ביטוי בספר. נלמד על קישורים בספרות בין יצירות ובין יוצרים. נעסוק בסוגיות חברתיות הבאות לידי ביטוי בספר, וכמובן שלאורך כל הקריאה ניתן מקום לראייה האישית של כל אחד מאיתנו.
מושגים ספרותיים ילוו אותנו לאורך כל הקריאה המשותפת, וכמו כן נלמד כיצד מנתחים יצירה ספרותית.

נלמד דך דיונים,משחק,כתיבה ויצירה,וכמו כן מפגשים שונים עם תחומים המופיעים בספר.

לאחריו נעבור לקרוא וללמוד את "התפסן בשדה השיפון" מאת ג'.ד. סלינג'ר ונעבור תהליך דומה.

והיה ויישאר לנו זמן נעבור ללמידת מחזות, ונתחיל עם ברווז הפרא מאת איבסן.

הערות כלליות
כל תוכנית הנה בסיס לשינויים לפי הדינאמיקה שתהיה בכל קבוצה שתתגבש.
עשויות להיות משימות לבית ולמרכז הלמידה. יש להביא מחברת.
בשלב הראשון, אבקש לרכוש רק את הספר הראשון אותו נקרא ונלמד, כלומר: "מישהו לרוץ איתו".

אין צורך להירתע מכתיבה ומקריאה. הכל ילמד באופן חווייתי ונעים...

שתהיה לכולנו שנה מופלאה ובהקשר שלנו, שנת ספר מופלאה!!!

דן מישייקר









Graphics created
by School Icons