בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
שנת הלימודים תשס"ח מורה: רויטל הראל כיתות ג' - ט'
במהלך הקורס אנו נצא למסע שיתחיל במילים כמו ...
"לפני שנים רבות, בזמן מן הזמנים הרחוקים אלפי שנות אור,
לפני שלושים ושישהקוסמים ואין ספור מכשפים,
לפני חוזה אחד ואלף הוזים,
לפני ארבע פיות ושבעה רועים" *
כשהעולם היה שייך עוד לטווי העלילות, לנוודים, לחולמים...
במסע נפגוש דמויות מעניינות, שונות ומגוונות, נפגוש סיפורי עמים שונים ותרבויות שונות.
נפגוש סיפורי עם טיבטיים, סיפורים עם ערביים סיפורי חז"ל וסיפורי עם אינדיאניים.
נפגוש תלמידים הלומדים בבית הספר הדמוקרטי הערבי "יאפא".
לשיעור עליכם להצטייד ב-
1) קלסר גדול - כל תלמיד יצור תַּלְקִיט
2) מחברת קשר בין התלמיד למורה
3) כלי כתיבה
4) סקרנות
התכוננו למשימות חקר בבית והבאתם למפגשים.
שלכם באהבה
רוויטל
* לקוח מתוך סיפרו של יוסף המספר "נהר האמת"
סיפורי עמים -תוכנית הלימודים
רציונל ללימוד סיפורי עמים בבי"ס דמוקרטי:
באמצעות חשיפה ליצירות ספרותיות לפגוש תרבויות שונות על כל המשתמע מכך: מנהגים, טקסים, לבוש, מוזיקה. למצוא קווי דמיון ושוני בין
התרבויות. להבין שאין תרבות טובה יותר או טובה פחות.
פיתוח סובלנות, פתיחות וקבלת השונה.
מטרות:
1.להקנות ידע על תרבויות שונות באמצעות סיפורי עמים.
2. פיתוח כלי למידה להכרת תרבויות שונות והשוואה בניהם.
3. פיתוח כשורי למידה עצמית ואחריות של הלומדים לחיפוש והבאת חומרים.
4. באמצעות סיפורי העמים פיתוח מיומנויות אורייניות.
5. ביטוי העולם הפנימי ופיתוח מודעות עצמית.
6. הכרת והבנת עקרונות, מושגי-יסוד ואמצעי עיצוב של הסיפור העממי.
2. במהלך השנה תעשה חשיפה לסיפורי עמים: טיבט, ערביי יפו, חז"ל. ניצור תלקיט ותעודת זהות על כל תרבות.
3. שילוב בין שיטות הוראה שונות: אוריינות, הפעלות, חקר, למידה עצמית.
4. יצירת דיאלוג בין תלמידי בית הספר הדמוקרטי קרית אונו לתלמידי בית הספר הדמוקרטי הערבי ביפו, באמצעות האינטרנט, בלוג משותף,
למידת סיפורי עמים משותפת ומפגשים.
5. תוכנית הלימודים מיועדת לגילאי ג-ט לשעה אחת בשבוע לכל קבוצה.
6. באמצעות סיפורי העמים הילדים יחקרו כל תרבות בצורה רב מקצועית -ירכשו ידע לגבי התרבות, יחשפו לחוויות הקשורות בתרבות וידונו
בדמיון ובשוני בין התרבויות.
7. תוכנית הלימודים שמה דגש על אוריינות באמצעות סיפורי עמים: אימוני קריאה, שיכתוב סיפור, כתיבת מכתב, הבנת הנקרא, מונחון, הכנת
ספר, ועוד.
8. נפתח בלוג שיאפשר העלאת חומרי הלימוד ויצירת סביבת למידה של סיפורי העמים.
מרכז למידה
שעה שמיועדת לאוריינות
מדיניות
היעדרות - נוכחות בשיעורים חובה. היעדרות מעל מספר פעמים צריכה לגרור טיפול ומניעה.
שעורי בית - נדרשת מעורבות ולקיחת אחריות על הבאת חומרים לכיתה.
ציוד דרוש:
אנו זקוקים למייצגים הקשורים לתרבויות שנעסוק בהן.
נבדוק אם יש בקהילת ביה"ס הורים שיכולים לתרום ידע, חוויה, תמונות.
|
Graphics created by School Icons
|