בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
תנ"ך
שנת הלימודים תשס"ח מורה: יפית מרקדו כיתות ג' - ה' / ו' - ט' / י' - י"א
שמי יפית מרקדו ואני אלמד תנ"ך.
אני בוגרת אוניברסיטת בר אילן בלימודי תנ"ך ויהדות ואני מאוד אהבתי ואוהבת תנ"ך.
מטרתי היחידה בשיעורים היא שהילדים יאהבו את המקצוע כמוני.
בשנתי הראשונה בבית הספר, בחרתי לפסוע עם הילדים בשבילי התנ"ך, וללמדם דרך נושאים מרכזיים בכל סמסטר את סיפורי המקרא.
באמצעות כל נושא, יפתח לילדים חלון למקרא:
מהי אסופת התנ"ך (תהליך הקנוניזציה), איך היא נעשתה? מהי השפה המקראית? מושגי יסוד (פרק פרשיות ופס'), פרשנים ופרשנויות
(מכיתה ו' והלאה), אסטרטגיות למידה דרך אמצעים אמנותיים: מילה מנחה, ריבוי פעלים, כינויי הגיבורים עוד.
נושאים לדוגמא:
1. "אמונה ונאמנות". מהי אמונה? מה מייצג ספר התנ"ך עבור כל אחד מאיתנו? מהי אותה אמונה ונאמנות לדרך אלוהים המוצגת במקרא ע"י
גיבורינו? באיזה ראי היום, אנחנו מסתכלים על התנ"ך? נבחן את הנושא דרך מהלכיהם של משה (עגל הזהב, פרשת המרגלים, מסע ומריבה,)
ואברהם ( לך לך מארצך, עקידת יצחק, הירידה למצרים)
2. "יחסי הורים וילדים". ננסה להבין את טיב היחסים עם הורינו. נשווה זאת לסיפור היחסים בין יצחק יעקב ועשיו, וסיפורי יוסף ואחיו (החלומות, הקנאה).
3. "ארכיאולוגיה". תרומתה ללימודי התנ"ך. אילו כתובות עבריות נתגלו בחפירות ארכיאולוגיות? נגלה שלל ממצאים שונים וחשובים כמו: מגילות מדבר יהודה.
4. "ניסים במקרא". נלמד מהי המשמעות של נס במקרא ומה משמעותו בימנו. האם קורים היום ניסים? נספר על ניסים דרך סיפורי משה.
לקראת סוף סמסטר א' אני מקווה שנערוך סיור במוזיאון.
בסוף השנה יקיימו הילדים תערוכה בבית הספר בנושא: "אנחנו יוצרים תנ"ך.
(שימו לב כמה פעמים כתבתי במכתב הזה תנ"ך……..)
שיהיה לכולנו שנה טובה ובהצלחה
שלכם,
יפית.
|
Graphics created by School Icons
|
|