בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
קורס קריאה-כתיבה 3
שנת הלימודים תשס"ו מורות: רחל נוביק ותמר אלי. א-ג
תכנית להוראת קריאה וכתיבה לתלמידים קוראים:
קריאה
קריאת טקסטים ברמות שונות ובתחומים שונים.
פענוח מילים מורכבות ולא מוכרות.
שטף קריאה ברמת המשפט והטקסט.
עבודה עצמית כולל הבנת הוראות, מענה על שאלות, שאילת שאלות, ניסוח תשובות.
עבודה על טקסטים מתחומים שונים ומסוגות שונות - הפקת מידע מתוך הטקסט.
דגש על הבנת הנקרא ברמות שונות -
רמת הפשט: על מה/מי מדובר? מה נאמר עליו?
רמת הכותב: מה נאמר בין השורות? מה המסר של הכותב?
רמת הקורא: מה דעתו ומה תפיסתו לגבי הנאמר?
שימוש במילון להבהרת משמעות של מילים בטקסט
כתיבה
כתיבת סיפור שיש בו אירוע מרכזי והתרחשויות אחדות.
דיווח על אירועים מהסביבה הקרובה שהתלמידים חוו, קראו או שמעו עליהם.
תיאור והסבר של תופעות בעקבות התבוננות או קריאה.
כתיבה של מילים שכיחות וממוקדות בכתיב נכון וכן הקפדה על כתיב נכון במילים הקשורות לנושא עכשווי נלמד.
כל זאת תוך הקפדה על כתיבה נכונה - כתב קריא, כיוונים, כתיבה בתוך שורה, כתיבה בין שולי העמוד.
כתיבה של טקסטים שונים לנמענים שונים ולמטרות שונות - ברכה, רשימה, מכתב, וכו'.
ציוד ראשוני: (בינתיים ללא חוברות עבודה)
מחברת 10 שורות, - רצוי "מחברת חכמה", אם קונים "מחברת חכמה" לקנות "שורה לא מקווקוות" (זאת פרט לתלמידים שהומלצה להם מחברת אחרת)
קלמר ובו :
2 עפרונות 2HB משושים ולא עגולים. (המלצה זאת נכונה לתלמידים שלא הומלץ להם באופן אישי על עפרון אחר.)
מחק
מחדד
עפרונות צבעוניים - חבילה של 6 צבעים מאיכות טובה.
מדגישונים ב-2 צבעים
יש לסמן בשם את המחברת, הקלמר, וכלי הכתיבה (אפשר עם מדבקות לבנות קטנות עליהן כתוב שם התלמיד.
כללי השיעור:
על מי שרוצה להשתתף בשיעורים:
להתמיד ולהגיע לכל השיעורים.
להגיע לשיעור בזמן.
להביא את הציוד הנדרש (על פי הרשימה).
לבצע את המטלות בשיעור.
לבצע את המטלות בבית.
לעזור לסדר את הכיתה בסיום השיעור.
לבקש עזרה אם יש צורך.
כדאי לבוא עם סבלנות ומצב רוח טוב.
נשמח לקבל כל רעיון או הצעה שיש לכם להציע.
|
Graphics created by School Icons
|