בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
תמונות
סביבת החיים בבית הספר
11 בספטמבר 2008
להגדלת תמונה, לחצו עליה.
לשמירת תמונה: הצביעו עם העכבר על התמונה המבוקשת ולחצו על המקש הימני של העכבר.
בתפריט שנפתח, בחרו ...Save Picture As.
אם הנכם מעוניינים בעותק מוגדל עוד יותר של אחת או יותר מן התמונות, כתבו אלינו
ב-e-mail ל-democratic_school@hotmail.com ונשלח לכם את הקובץ.
הלמידה הנה תהליך אקטיבי (קונסטרוקטיביזם) המתבצעת תוך כדי תהליך של עשייה, בדרך של הבניית ידע, באינטראקטציה של הילד עם סביבתו
(הפיזית והאנושית).
"למידה אינה תוצאה של הוראה, אלא של סקרנותו ופעילות של הלומד" -גו'הן הולט
על פי פיאג'ה האינדיבידואל האנושי בונה באופן עצמאי את עולמו הקוגניטיבי על ידי קשרי גומלין עם העולם. ויגוצקי הוסיף כי "הפעילות החברתית של
האדם היא הגורם המרכזי בהתפתחות הקוגניטיבית."
וכך, כל חוויה, התנסות, או ידע חדש שאנו רוכשים, מצטרף לידע שקיים ומוכר לנו. בתהליך למידה יעיל חייבים ליצור קשרים בין הידע החדש לבין הידע
הישן. יכולותיו של התלמיד בלמידה מתפתחות במקביל להתפתחות הקוגניציה וכל אחד מהשלבים מתבסס על השלב הקודם תוך כדי אינטראקציה עם
סביבתו בתהליך פעיל.
בבית הספר הדמוקרטי למידה מתרחשת בחצר בית הספר, בסביבת הבתים, במגרש, בחורשה, בשעורים ועוד. הסביבה מזמנת למידה ברמות ומכיוונים
שונים: ידע, חוויה, רגש, חברה וכו'. הלמידה מתרחשת ממפגש של הילד עם סיטואציה, שאלה, בעיה, קושי, אינטרקאקציה וכו' המעוררים תגובה (פאסיבית,
אקטיבית, יוזמת). מתוך האינטראקציה והתיווך התנסויות אלה מתגבשות ללמידה חדשה.
ביום חמישי 11/9 יצאתי מצוידת במצלמה לסביבת החיים של ילדינו בבית הספר. אני מצרפת תמונות שממחישות את האוירה הרב גילאית והלמידה
שהתרחשו באותו הרגע בבית הספר.
בימים אלה הילדים בוחרים את המערכת הקבועה שלהם - עודדו אותם לבחור שעורים שמעניינים אותם ומסקרנים אותם ועזרו לילדים לשמור על זמן חופשי
מחוץ לשעורים, כדי לאפשר להם ללמוד גם בסביבת בית הספר.
דינה רמות
|
Graphics created by School Icons
|