בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
פרלמנט 13/6/08 (קהילה)
1. תוכנית העבודה לשנה הבאה
פירוט ההרצאה הועבר לקהילה
מציע: אהוד הוכרמן.
|
אהוד - הצעה:
צוות בית הבוגרים - אסף מידע מהילדים מה לעשות לגבי שנה הבאה.
צוות חונכים יחד עם דרור - חטיבה צעירה - מיזוג של גן עם א' וחלק מהפעילויות ב' ג'
תחומי הידע: דינה תפרט.
מרכז אמנויות יתן מענה לצד השעורים - כלי נגינה, ציור ודרמה
בתים.
חונכות - דמות מקצועית - דרוש יועץ שיתן תמיכה של יעוץ לחונכים ולילדים
(מישהו שמכיר את ביה"ס הדמוקרטי)
דינה:נושא הלמידה - ההתנסות עם מרכז הלמידה היתה
נהדרת. כל ילד קיבל תמיכה בקצב שלו. נפתח עוד מספר מרכזים: מרכז אוריינות וספריה ומרכז מתמטיקה.
מרכז אמנויות: במקלט - ילדים יוכלו לבחור שעות שיעסקו בהן באמנות.
לכל איש צוות תהיה שעה במערכת ללמד באופן אינדיווידואלי.
להכניס תחומי דעת חדשים: פיזיקה, ערבית, אזרחות, ינתנו עוד שעות באנגלית ומתמטיקה.
מבחינה התפתחותית יש הרבה דברים מקבילים. בצורה שזה היום יש הפרדה ברורה בין הגן לג'ה' או לא'ב'. צוות הגן כל הזמן בגן ואין לו אפשרות להתרענן
ולהיות מעורבים ביום יום בביה"ס.
כרמי:תיכון - שיהיה מרכז תיכון - בן אדם שיהיו לו שעות
שבועיות שיטפל רק בזה. שעות הוראה - חצר לימודית שיהיה משהו. אם מורידים את ההורים מהשמירה לעודד שההורים יהיו מעורבים יותר.
מרכז אוריינות - להגדיל את התקציב שלו. האם גויס כל הצוות? זה לא ברור.
אם מכניסים את כל האמנות אפשר שזה יהיה בין 14:00 ל 16:00 כחוג וישלם עוד כסף.
יש דברים שלא כתובים: אם מעלים את השכר, לתת לחונך השתלמות בחוץ.
יואב פ.:חטיבה צעירה - מה הכוונה? האם המסגרת אחת מ-8:00 עד 16:00? איך זה יעבוד?
דינה:רמת הפעילויות היזומות והשותפות יהיו יותר בין הגן לא'.
מנחם:אנחנו מעשירים את הלימוד ומוסיפים מקצועות,
אבל יש פה בעיה של חפיפה. אין שעות חופשיות. איפה כל השיעורים יכנסו? אולי כדאי שלא יסיימו ב- 13:30.
דינה:יכול להיות שבית הבוגרים ילמדו עד 16:00.
אודי:מרכז אמנות זה נחמד, אבל חשוב גם דברים
שקשורים בטבע. אין פה מעבדה, התנסויות לחזק את הדברים שקשורים למדעים. חטיבה צעירה - בבתי ספר רגילים ההצלחה של חטיבות צעירות
היתה שנויה במחלוקת. לי חשוב שיהיה מספיק זמן גם לחוד.
אין הסכמות מול העיריה. יכול להיות שנצטרך לאסוף את הקהילה כדי להפגין.
ענבל א.:חטיבה צעירה מאוד לא נראה לי אני חוששת.
איך שהגן עובד היום זה בסדר. האינטימיות תעלם. ההתחלה של שבוע הלמידה האחרת היתה קשה.
מירב:כל הכבוד על התכנית הרצינית הזו. הילדים
מאד מתלבטים בין השעורים במערכת וזה סימן טוב.
החלוקה של ד' - ו' לחלק לשתיים:
השנה היתה שנה חברתית צריך להתייחס לפער ההתפתחותי בין הבנים לבנות.
אנחנו בעד ההצעה השניה.
חנוך:חלוקת הבתים - גן נפרד בתוך חטיבה צעירה.
נראה לי שהמעבר יהיה קל וזורם. שאלתי את ילדיי - והבנתי שהילדים שעולים לכתה א' רוצים לעלות כתה ומרגישים יותר גדולים. אני בעד פעילויות
משותפות, אבל שתהיה התחלה מופרדת וכניסה ויציאה נפרדת. אני מקבל את הצעה 2.
חונכות - ירד מדרגה, זה כרטיס הביקור שלנו. אני בעד מרכז חונכות. אם מביאים יועץ לחונכים ולמשפחות, שיהיה לו ידע בפסיכולוגיה וגם עם נסיון. שחונך יעבוד 5 ימים.
הוראה יחידנית - צריך שכל ילד וילדה יקבלו הוראה והעשרה יחידנית דרך המרכזים.
כל איש צוות ומורה תהיה לו בסך השעות שעה אחת שבו הוא יעזור לו ויתגבר אותו בתחום שהילד יבחר.
אהוד:החטיבה הצעירה: כל מה שאתם אומרים יכול
להיכנס להצעה שלנו: לא לעשות הפרדה בין ילד בגן חובה לילד בכתה א' ולאפשר לשמור על התפתחות של כל ילד. אני מציע שנקבע פגישה עם הורי
החטיבה הצעירה.
וועדת צוות - המשכיות הצוות רוב הצוות ממשיך בשנה הבאה. יש גיוס צוות אבל לא מספיק בשביל כמות הילדים שנרשמו.
אני נגד מרכז תיכון. עדיף צוותי בית וריכוז תחומי ידע.
ועדת תקציב - סיכמנו את התקציב.
רן:אני בעד הדברים שנאמרו פה, מה שמדאיג אותי זה
המבנה ולאיפה נגדל. צריך לעזור בנושא. סך ההכנסות יעזור לנו לעמוד בסך ההוצאות. הדברים המרכזיים: שכר לימוד והשכר למורים.
שכר לימוד: זהה לשכר הלימוד שהיה השנה, השנה הזו היתה
בעייתית, אנחנו לא יודעים איך נקלוט עוד ילדים. בשנה הבאה כנראה שנדרש לפתרונות שידרשו כסף. ניסינו לבנות תקציב שייקח בחשבון דברים שוטפים.
ארז:איזה גידול יהיה בצוות המורים?
אהוד:13 במקום 10. גדילה תהיה בגן 10 ילדים נוספים,
גן א' - 6 מבוגרים (שכוללים בתוכם בנות שרות).
בקשר לחיבור גן א': כשנגדל יהיו הרבה ילדים בכל בית, יהיו ילדים בשכבות גיל שונות, אז כן צריכים הפרדה.
הצעה אחת: המצב יישאר כמו שהוא.
הצעה שנייה: קבוצת א'ב' - לפרק אותה וליצור קבוצה חדשה עם גן א' וב'ג' יחד.
לא כדי לאחד יותר מידי.
ארז:לגבי התקציב - הגידול בתלמידים לא מתאים לגידול בצוות.
רן:יש הרבה מורים, הרבה שעות הוראה, בין 35% ל
40%. עלות משמעותית. אני בעד שבפעילות יגבילו את מס' הילדים.
דינה:ההפך אפשר ליצור קבוצות מצומצמות ממה
שזה היום כי יש יותר צוות.
אהוד:בתוכן של החטיבה הצעירה נעסוק בדיון אחר.
דנה:הבתים - רב גילאיות זה דבר נהדר ומאד נכון
חשוב לשים לב באיזה ילדים מדובר. בגיל הצעיר זה חשוב. מי שעולה לכתה א' רוצה להרגיש שהוא עולה כתה. אם מחלקים ג'ד' או ו'ז' - צריך לשים לב
לגילאים במיוחד בגיל ההתבגרות. צריך רכז נפרד לתיכון.
יורית:צריך לעשות הגדלה של גן וא'. הכמות של החטיבה
הצעירה זה עומס לילדים הקטנים. ההפרדה של שני גילאי גן עם א'ב' יותר טבעית, נשנה את התפיסה במבנה של גן א'ב'.
לא צריך מרכז תיכון.
אודי:הצעה 2 יותר נראית לי. שכבת ד'ו' צריך לשים
דגש לשוני בהתפתחות, מה הולך להיות עם החטיבה הצעירה כי היו פה הרבה הסתייגויות שיתקבלו בהצעה הסופית.
הדר ה.:אני רוצה לשבח התערבות הגדולים בחלל הגן.
הניסיון בשבוע למידה אחרת בערבוב גילאים. אותי זה ריגש.
הצעות:
ההצעה המקורית של אהוד: תוכנית העבודה לשנה הבאה.
כרמי:למנות מנהל או מרכז תיכון חונך שיהיה משגיח על החצר לעודד הורים ללמד
בביה"ס כמיסוד העניין, לממן לחונכים השתלמויות.
אודי:להקים מרכז מדעים.
תוכנית העבודה:
בעד: 29
נגד - 0
נמנעים - 1
ההצעה של יורית - 16
דחיית הדיון - 16
החלטה:?
Graphics created by School Icons
|