בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
פרלמנט 16/3/08
1. שמירה על ניקיון הכיתות
ההצעה: ניקיון הכיתות
1. אסור לכתוב על השולחנות. אנחנו צריכים לשמור על ציוד עד כמה שניתן. הכתיבה משחיתה את השולחן לטווח ארוך, כמו כן זה לא אסטטי.
2. אין להשאיר ניירות, חידודי-עפרון וגזירי נייר בכתה: על השולחנות, הרצפה ובכל מקום אחר. בכל כיתה יש פח אשפה לכן התלמידים והמורה אחראים לא להשאיר ניירות וכיו"ב על השולחנות או על הרצפה בסוף השיעור.
3. בשיעור האחרון בכל יום המורה והתלמידים מרימים את הכסאות אחד על השני או על השולחנות.
מציע: אביבה וירניק.
|
רועי: יש לנו מספיק יום תורנות, יום ניקיון בביה"ס, לא צריך עוד תוספות
ירדן: אני מסכים עם רועי, יכול להיות שיש כיתות שלא מלוכלך שם
אמיר: מסכים עם רועי וירדן, אם יש שיעור אח"כ אין זמן לנקות
דינה: אני לא חושבת שמדובר בתורנות. הבעיה שאביבה מדברת על החדרים שלומדים בכיתות וששם אין תורנויות: במקלט, הקרוואנים, חדר מחשבים, חצר. כל אחד צריך להיות אחראי על עצמו. במרכז מחשבים הכיסאות בבלגן, דפים זרוקים, אני מציעה שכל אחד יקח אחריות על הציוד שהוא משתמש בו.
שרי: אני רואה שזה המקום של האחריות של כל אחד. בג'ה' - אוכלים בכל מקום ומשאירים כלים של המנה חמה, יוגורט חצי אכול על השולחנות, על הספרים, המזרונים. זה משהו בסיסי. מי שאוכל זורק לפח או שם בכיור.
ליאורה: לדעתי ההצעה לא קשורה לתורנות הבית. ההצעה מתייחסת לסידור הכיתות. זה לא בזמן תורנויות הבית, אני בעד ההצעה.
דן: מדובר בהתנהגות בסיסית ולכן זה גם קשור לבית. אם השתמשת במשהו תרים אותו. כי אתה עשית את זה. לכלוך בשטח שהוא לא רק שלך אלא שלנו, של כל התלמידים והחונכים האחרים ולכן אם עושים לכלוך בכל מקום בביה"ס אז נרים אותו. בשעה האחרונה נרים את הכסאות כי זה מה שנדרש לעשות. זה ציוד שלנו ואנו משתמשים בו.
רועי: אם מישהו בשיעור הוא צריך להיות אחראי על המנה חמה שלו, לא צריך לעשות תורנות, כל אחד שיהיה אחראי על הדברים שלו. לא שכולם בסוף השיעור ינקו.
פן: מה קורה כשאין שיעור בשעה האחרונה?
תמר: לידע את השיעור האחרון בכיתה והוא ינקה
רועי: תיאורטי זה דבר בסיסי. זה שמביאים את זה לידי חוק, יש בזה קיצוניות.
אהוד: 1. יש חוק שנקבע מזמן בביה"ס בסוף כל יום - תורנות סדר וניקיון. חוק נוסף - לא להשחית ציוד בי"ס אני מעדיף שכל בית יהיה אחראי על כיתה.
ירדן: נגד ההצעה של אהוד. בינתיים כל המורים והצוות יותר מנקים. אם החוק יתקבל הכל ישתנה וכל מי שהוא לא בצוות ינקה יותר. להיות אחראי על מה שאתה עושה זה בסדר. לעשות תורנות שלישית זה יותר מידי.
דינה: אני רוצה לשנות בהצעה הזו את סעיף 3. לא צריך להרים כסאות אלא לסדר אותם.
שרי: אם כולם ינקו אחריהם יהיה פחות לכלוך בכיתות. אז לא יהיה הרבה מה לנקות בתורנות. אני מבקשת להוסיף סעיף בקשר לניקיון הבית.
דן: צר לי שהגיע היום שאנו צריכים להציע חוק בנושא. כל אחד צריך להיות אחראי על הלכלוך שלו. מסכים עם רועי - שלא טוב שצריך לעגן את זה בחוק.
רועי: ההצעה של אהוד - זה נראה כמו מבצע נקיון. כל אחד צריך להרים את הלכלוך שהוא עושה, ירים כסא.
סיגל: דינה יודעת לפי המערכת איזה מורה יסיים בשעה האחרונה בכיתות. אותו המורה יהיה אחראי על הניקיון, בגיל זה אנו צריכים להפעיל את הילדים.
דן: זה אחריות שלהם - יחד איתי מנקים, אך עדיין אחריות של הילדים.
הצבעה:
בעד ההצעה של אביבה - 16
החלטה:
ההצעה של אביבה התקבלה, ההצעה כוללת גם את התוספת : לגבי ניקיון הבית ובשינוי - סידור הכסאות ולא הרמתם על השולחנות.
Graphics created by School Icons
|