בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


11/11/05 - פרלמנט קהילה #126

1. ביטול שמירה


ההצעה: היום, עם המעבר לביה"ס שבקרית-אונו יש לשקול מחדש את הצורך במוסד השמירה.
קצת טיעונים:
ביה"ס מגודר מכל צדדיו.
ניתן לסגור את השער ב-8:30 (השעה בה אמורים להגיע כל תלמידי ואנשי צוות ביה"ס - ראו החלטת פרלמנט ביה"ס - ספט' 2005).
למתן מענה לאורחים מזדמנים ו/או אחרים המגיעים במהלך היום ניתן להתקין זמזם.

מציעה: מיקי דרור.


החלטה: ההצעה נדחתה.

2. סמכויות הצוות והמנהל


ההצעה:

החונך

בנוסף למה שמופיע בחוקה:
הגדרה: החונכות מהווה יסוד מרכזי ומהותי בפעילות בית הספר.
החונך הוא איש הצוות המבוגר הנמצא בבית הספר עבור הילד והמקיים איתו, בהסכמותו, קשר אישי באמצעות דיאלוג המאפשר גדילה והתפתחות. החונך הוא האחראי הישיר על נוכחותו ובטיחותו של החניך בבית הספר לאורך שעות הפעילות. על החונך לאפשר בניית תכנית לימודים אישית לכל ילד לפי צרכיו ורצונותיו ועידוד פיתוח הלמידות מעבר לשעות הלימוד בשעורים שבחר התלמיד לעצמו. החונך ילווה את החניך בתהליכים הלימודיים הרגשיים והחברתיים שהחניך עובד בבית הספר, בין אם בפגישות חונכות המפורטות להלן ובין אם בכל דרך אחרת שהחונך ימצא לנכון.
לכל תלמיד בבית הספר יוקצה חונך.
הליך הבחירה: מנהל בית הספר יהיה אחראי להכנת תוכנית צמדי החניכה האישית בעצה אחת עם התלמידים והחונכים העומדים לרשות בית הספר.
החניכה: בתחילת הליך החניכה יקבעו על ידי התלמיד מטרות אותן הוא רוצה להשיג באמצעות החניכה.
החונך מחוייב להיפגש עם החניך אחת לתקופה שתיקבע מראש על ידי החונך בתאום עם התלמיד. פגישת חניכה תתקיים אחת לשבוע לכל הפחות, אלא אם התלמיד אינו מוצא לנכון לקיים פגישה כזו.
מעקב ודיווח: החונך יעמוד בקשר עם הורי התלמידים שבפיקוחו פעמיים בשנה לפחות – במהלך השליש השני והשלישי ללימודים וידווח על התקדמותו בהליך החניכה ביחס למטרות שנקבעו בתחילת ההליך. כמו כן יועבר בפגישה זו משוב כפי שהתקבל אצל החונך מהמורים המקצועיים הקשורים לאותו תלמיד.
במקרה שגילה החונך דבר מה שלשיקול דעתו דורש את ידוע הורי התלמיד מחוייב החונך לדווח מיידית למנהל בית הספר ולהורי התלמיד שבאחריותו.
כללי: החונך מחוייב למלא אחר כל חוקי בית הספר מתוך הכרה שעליו לשמש דוגמא לתלמידים.
מצופה מאיש הצוות החונך לסייע ככל יכולתו ובהתנדבות למוסדות בית הספר השונים ובהתגייסות למילוי האתגרים השונים העומדים בפני הקהילה.

מציע: אמיר אשר.

החל דיון בנושא תפקידי החונך. המשך הדיון מתוכנן לפרלמנט הקהילה ב-25/11/05.









Graphics created by School Icons