בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש
1/11/02 - פרלמנט #40
יו"ר הישיבה: נעמי זיו
רשמה: נעמי זיו
סדר דוברים: מוקי לנדמן
נוכחים :רן ומיכל שדה, עינת בר, יורית ריבלין, אמיר אשר, תמרה שיפרין, טונ היימןי, הלל הירש, מוקי לנדמן, רונית פירסט, רונית סנה, אהוד הוכרמן, נעמי מילוא,
אדם היימן, מיכל גולדברג, יהודית אברון, נעמי זיו, עפר כהן, אופירה כהן, רפי אבירם.
נעמי זיו:אנחנו מבקשים להודות לועדת פרלמנט היוצאת
שעשתה עבודה נהדרת ועבדה מאוד קשה!
1. יציאת ילדים למגרש בלווי ילדים גדולים
מוקי לנדמן: לגבי ההחלטה מלפני שבועיים לגבי יציאת ילדים למגרש בלווי ילדים גדולים -נבדק עניין הביטוח.
יש שני סוגי ביטוח.
א ביטוח תלמידים כללי כמו דרישות משרד החנוך ל- 24 שעות ביממה.
ב ביטוח שאנחנו עשינו בנוסף על א. ההקפים שלו גבוהים בערך פי 4 אבל כאן לא יכוסו ילדים שיצאו בלי מבוגר.
החלטה:תופץ האינפורמציה הנ"ל במייל והחלטה תקבע בפרלמנט מספר 41.
שאלות בענין ביטוח אפשר להפנות לשי אולמר.
2. פינת אגרוף
ההצעה:
תהיה פינה שתכלול שקי אגרוף ומי שרוצה להרביץ, יוציא את המרץ והכעס שם.
מציע - עודד זיו
|
הצבעה:
בעד:13 נגד:0
החלטה:תוקם פינת אגרוף.
מיקום הפינה וביצוע יקבעו בשתוף צוות בית הספר.
3. ביטול פעילוית מקבילות לפרלמנט
ההצעה:
בזמן הפרלמנט (11.00-12.30) לא תיקבע שום תכנית לילדים (לרבות ילדי הגן) ולהורים שמונעת השתתפות בפרלמנט.
מציעים - נעמי זיו ועופר כהן.
|
מכיוון שתוך כדי דיון עלו רעיונות שונים לעידוד השתתפות בפרלמנט שכללו שנוי שעת הפרלמנט לבוקר יום שישי או סוף יום שישי ומכיוון שחלק מן הנוכחים
מתנגדים לשנויים מסיבות פרקטיות וחינוכיות ( תהליך הבחירה) ,הוחלט לידע במייל את כלל הקהילה ולדון בהצעה בפרלמנט מספר 41 בהסכמת נעמי ועפר.
4. חוקה
התקבלו שני הפרקים הראשונים בחוקה:
פרקי החוקה שהתקבלו:
עקרונות יסוד
|
1. |
בית הספר הדמוקרטי הינו מסגרת חינוכית המושתתת (המבוססת) על יסודות דמוקרטיים.
|
2. |
קהילת בית הספר (תלמידי הגן ובית הספר, הוריהם ואנשי הצוות) רואה בזכויות היסוד, כפי שמוצאות ביטוין בחקיקת היסוד במדינת ישראל ו
באמנות השונות להגנת זכויות האדם בכלל וזכויות הילד בפרט, את הבסיס לקיומה ותשאף (תשתדל) תמיד לאמץ (לפעול על פי) פרשנות מרחיבה לעקרונות אלו.
|
3. |
קהילת בית הספר תשמור ותגן על זכויות חברי הקהילה בכלל וזכויות הילדים בפרט לחירות, שוויון, צדק, הליך הוגן, כבוד ובטחון אישי (לרבות
הגנה מפני פגיעה בגופו, בנפשו וברכושו של חבר הקהילה). כיבוד חירויות וזכויות הפרט יעשה תוך איזון ושמירה על זכויות האחר.
|
4. |
בית הספר יתן ביטוי מלא ושוויוני לכל קהילת בית הספר: ילדים ומבוגרים (הורים וצוות), תוך קיום דיאלוג מתמיד בין חברי הקהילה לבין עצמם.
קהילת בית הספר תפעל תוך כיבוד חופש הביטוי ותעודד את הילדים להביע את עמדותיהם בגלוי וללא חשש.
|
5. |
הילדים יעמדו במרכז ההוויה (המחשבה והמעשים) בבית הספר.
|
6. |
קהילת בית הספר רואה בבחירה החופשית של הילד את אבן היסוד (העיקר) לקיומו של בית הספר. הבחירה החופשית היא הביטוי העליון לרצונו
של הילד וככזו היא הבסיס ללקיחת אחריות של הילד למעשיו בבית הספר בפרט ובחייו בעתיד בכלל.
|
7. |
בית הספר מבוסס בראש ובראשונה (קודם כל) על האמון בילד וביכולתו לעשות את הבחירות המתאימות לו, לעמוד במחויבותו
לבחירותיו ולקחת אחריות על עצמו ולדרכו. הקהילה מכבדת את עולמם הפרטי של הילדים, את שאיפותיהם ואת יכולתם וזכותם להשפיע ולעצב (לקבוע)
את עתידם.
|
8. |
8. קהילת בית הספר ערה ומקבלת את השונות שבין בני האדם ואת קיומם של צרכים שונים לכל ילד. הקהילה תעשה כל שניתן על מנת לאפשר
לכל ילד להגיע למימוש עצמי (לביצוע) ולמיצוי של היכולות הטמונות (שיש) בו, על פי דרכו.
|
9. |
9. בית הספר מאמין בפלורליזם (שילוב של סוגים שונים) ובקבלת השונות. לכן הוא הטרוגני (רב גווני) ושואף להפגיש בין אוכלוסיות שונות.
קהילת בית הספר תפעל למעורבות בחברה הישראלית שהיא חלק ממנה.
|
הלמידה בבית הספר
|
1. |
כל למידה היא למידה משמעותית. אין תחומי ידע או עניין עדיפים וחשובים מתחומי ידע ועניין אחרים.
|
2. |
ביה"ס רואה חובה לעצמו לקיים תכנית לימודים מקצועית ולהקנות לילד את הכלים לחקירה, למידה והעמקה בכל תחום שהילד ימצא לנכון.
|
3. |
הלמידה בבית הספר תבוסס על בחירתו החופשית של הילד.
|
4. |
הלמידה בבית הספר תעשה תוך דיאלוג מתמיד, כיבוד חופש המחשבה וחירות גיבוש הדעה והבעתה.
|
5. |
הקהילה תעשה את המירב על מנת לאפשר לכל ילד לממש את רצונותיו ומטרותיו בתחום הלימודים.
|
6. |
תהליכי הלמידה ילוו בהגדרת מטרות ומימושן (הגשמתן) על ידי הילד, בליווי החונך או המבוגר המלווה אותו בתחום הידע אותו בחר.
|
7. |
ההתכנסות לנושא לימוד (שיעור) תהיה על פי תחום ענין. תתאפשר למידה בקבוצות רב גילאיות.
|
Graphics created by School Icons
|