ההצעה
1.שינויים מוצעים בפרק של "תהליך ההתכנסות והשיפוט":
|
|
במקום המשפט "ילדי הגן יקראו לועדה רק בליווי מבוגר - גננת או הורה, אלא אם הילד עצמו לא מעונין בכך" יבוא -
ילדי הגן ייוצגו בועדה, בין כמתלוננים ובין כנשפטים - ע"י הגננת.
טרם (לפני) הבאת ילד מילדי הגן כנשפט בפני ועדת משמעת, או טרם דיון בתלונה של ילד מילדי הגן כמתלונן, תועבר התלונה לגננת, אשר תשתדל
לפתור הענין בתוך מסגרת הגן וללא הליך שיפוטי בועדת זכויות הפרט. רק אם המתלונן יעמוד על כך שיתקיים הליך שיפוטי בפני הועדה, לאחר נסיון
הטיפול ע"י הגננת, יעלה הענין לועדה, אשר תהא לה הסמכות, לאחר שנתנה זכות טיעון למתלונן, להחליט לאמץ את אופן הטיפול המוצע ע"י הגננת.
|
2.שינויים מוצעים בפרק של "מתי מתכנסת הועדה":
|
|
במקום האמור בנוסח הקיים יבוא -
הועדה תתכנס מדי יום, בו מתקיימים לימודים בבית הספר, בזמן שיקבע לכך ע"י הועדה.
|
3.הפרק "מהו אורך תקופת כהונת חברי הועדה" - ימחק
4.שינויים מוצעים בפרק "ערעור על החלטות הועדה":
|
|
במקום המשפט "תתכן הארכת זמן בהתאם לשקול דעת הועדה" יבוא -
תתכן הארכת זמן בהתאם לשקול דעת יו"ר הועדה.
|
5.שינויים מוצעים בפרק "מי הם חברי ועדת משמעת":
|
|
שם הפרק והאמור בו יבוטלו ובמקום יבוא - שם הפרק: חובת השתתפות בועדת זכויות הפרט והכשרת החברים בה.
|
|
|
כל הילדים החברים בקהילת ביה"ס, מכתה א', חייבים ליטול חלק בפעילות הועדה, כחברים בה, עפ"י תורנות חודשית, כאשר בכל פרק זמן תכלול
הועדה לפחות 10 ילדים משכבות הגיל השונות.
|
|
|
התורנות תקבע ע"י יו"ר הועדה ותפורסם בלוח הועדה.
|
|
|
כל חברי הצוות יהיו חברים קבועים בועדה.
|
|
|
באחריות מנהלת ביה"ס ויו"ר הועדה לדאוג לכך כי כל ילדי הקהילה, חברי הצוות וההורים המתנדבים, יעברו הכשרה בסיסית מתאימה כדי להכשירם
להיות חברים בועדה.
|
6.יתווסף פרק חדש "יו"ר ועדת זכויות הפרט"
|
|
|
הפרלמנט יבחר אחת לשנה את יו"ר הועדה, מבין כלל ילדי ביה"ס.
|
|
|
יו"ר הועדה יכהן בתפקידו משך כל שנת הלימודים, אלא אם יבקש להתפטר קודם לכן, ועד לבחירת יו"ר חדש.
|
|
|
עד לבחירת יו"ר, יכהן יו"ר הועדה משנה שעברה, איתי כהן מילוא, כיו"ר הועדה.
|
|
|
תפקידי יו"ר הועדה הם:
|
|
|
א. |
לקיים ולפרסם את לוח תורנות חברי הועדה מדי חודש, עד ה- 25 לחודש הקודם.
|
|
|
ב. |
לקבוע את הרכבי הועדה בכל דיון.
|
|
|
ג. |
להאריך את המועד להגשת ערעור.
|
|
|
ד. |
לדאוג לתיעוד ולפרסום.
|
|
|
ה. |
לדאוג, עפ"י שקול דעתו, לפעולתה התקינה של הועדה.
|
|
|
ו. |
לטפל , בסיוע חונך, בכל מקרה של ילד המסרב למלא את חובתו כחבר הועדה, לרבות להגיש כנגדו תלונה בשל כך לועדה.
|
|
|
ז. |
למנות לעצמו סגן, מתוך חברי הועדה שבאותו חודש, בכדי שיסייע לו במילוי תפקידיו ו/או כדי שיחליפו כשהוא נעדר מביהס. מדי חודש, עם פרסום
התורנים לאותו חודש, יפורסם גם מיהו הסגן אשר מונה.
|
|
|
ח. |
צוות ביה"ס יסייע ליו"ר ככל שידרש למלא את תפקידו.
|