בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש 28/6/02 - פרלמנט #29 רשמה: תמרה שיפרין סדר דוברים: חן בן-אליעזר מגיש: שי אולמר. פירוט ההצעה יפה בורשטיין:בוועדה צריכים להיות אנשים מקצועיים - אנשים עם רקע וניסיון בחינוך או בפסיכולוגיה. רמה לנדמן: ההתייחסות צריכה להיות לילדים עם בעיות אלימות. צריך להבהיר שמבחינתנו בעיות התנהגות הן קו אדום. מוקי לנדמן:ההצעה לא נכונה עקרונית ומעשית. חשוב לקבוע שיש וועדת התאמה. טפסי ההרשמה מפורטים מספיק. אם מתוך הטפסים עולה בעיה ניתן לזמן ילד לראיון. הראיון לא צריך להיות הכלל אלא החריג. להגדיר בטפסים שאם בחודש הראשון עולה בעיה אפשר להעלות את הילד לוועדת התאמה. לסיכום: לא כל ילד יעבור ראיון. החלטה על הראיון - לפי הטפסים יזהר הרדן:חשוב לפגוש את הילדים שנרשמים. בפגישה צריך להיות יועץ חינוכי. לא צריך להיות ילד בפגישה כזו. הוועדה צריכה לכלול מנהל, הורה ואיש מקצוע. דורי חזן:כדאי שלכל ילד שמצטרף לבית הספר יהיה ילד "חונך" שיכיר לו את בית הספר. רואה את וועדת הקבלה כוועדה שתפקידה באמת לקבל את הילדים החדשים ולדאוג שירגישו טוב בבית הספר. רונית סנה:חשוב להבהיר שאנחנו לא בית ספר סלקטיבי. דורי חזן:אי אפשר לפתור כל בעיה ולפעמים יודעים שלילד יהיה רע בבית הספר. רונית סנה:חשוב להחליט מה הקריטריונים שפוסלים ילד, כדי שלא ניתן יהיה לפסול על סמך כל קריטריון אחר. דורי חזן:מה עם ילדים ברמה גבוהה מדי? תמרה שיפרין:חשוב שכולם יעברו ראיון גם כדי שנוכל להבהיר לילד ולהוריו לאיזה בית ספר הם מגיעים. כדאי שיהיו גם ילדים מרגיזים בראיון. אדם היימן:שלא נעשה מבחנים כמו שעושים בבית ספר "רמת - חן". שי אולמר:המוטו שלנו הוא תלמידים בוחרים בית ספר ולא בית הספר בוחר תלמידים. לאור הלקחים של השנה האחרונה והניסיון שנצבר בבית ספר אחרים יש לנו יותר ידע לגבי השאלה עם איזה מצבים ודברים אנחנו לא מסוגלים להתמודד. צריך לקיים שיחה עם כל משפחה שנרשמת לבית הספר. יש דברים שצריך לדעת עליהם ולדבר עליהם מראש. חשוב שההורים ידעו לאיזה בית ספר הם שולחים את הילדים. ילדים נפגעים כאשר יש מסר כפול מבית הספר ומהבית. בשיחת ההכרות צריכים לשבת האנשים שיתמודדו עם הילדים. שם הוועדה לא חשוב - אפשר לקרוא לה "וועדת תאום ציפיות". איתי כהן:בית הספר שלנו פלורליסטי וזה אומר פתוח (במילון פלורליסטי פרושו רב גוני, ריבוי קולות ת.ש. ) לכל. כל אחד מתאים. ואם הוא לא מתאים זכותו לעזוב. מתנגד לוועדת קבלה. רותי היימן:בעיות משמעת וחוסר יכולת להשתלב הן הבעיות העיקריות בבית הספר. אפשר וצריך לבחון כל מקרה לגופו. לדוגמה - במקרה של הפרעת קשב אפשר לבדוק מה האבחון. שרה טל:מפגש הכרות הוא חשוב מאוד לתאום ציפיות. אנחנו בית ספר פלורליסטי אבל לא בית ספר לחינוך מיוחד. אנחנו לא יכולים לספק צרכים מיוחדים של ילדים. מסכימה שצריך וועדה מקצועית. קונה את הרעיון של ערד שהוא לא לקחת ילדים שוועדת השמה הוציאה מבית ספר רגיל. נעמי כהן-מילוא:וועדת השמה עוסקת יותר בבעיות למידה ופחות בבעיות התנהגות. שרה טל:אם מתגלות בעיות שלא עלו בטפסים - אפשר לחזור שוב לוועדת קבלה. רותם חלילי:יש בזה משהו פייר כלפי המשפחות. לא נוכל לקבל ילדים שלא נוכל לספק את צרכיהם. רמה לנדמן:שיחת הכרות הכרחית מבחינת ציפיות. צריך להבהיר את הענין של בית ספר דמוקרטי. אדם היימן:האם תהיה וועדת קבלה גם לילדים שיש בבית הספר? איתי כהן:מי שכבר נמצא - נמצא. יהודית אברון:זיהוי יחידני של אנשי מקצוע לא מספיק. לפעמים קומבינציה של מספר ילדים עם בעיות דומות קשה יותר לטיפול מאשר כל ילד בנפרד. קשה לחשוב על קריטריונים מוגדרים מראש. קריטריון אחד יכול להיות סכנה לתפקוד התקין של בית הספר. קריטריון נוסף - עד כמה אפשר להענות לצרכים של הילד. צוות ההכרות צריך לדבר עם ההורים ברחל בתך הקטנה - ממש לתאר סיטואציות אפשריות, לתאר את הטיפול בבית ספר רגיל ואת הטיפול שלנו. נעמי כהן-מילוא:הטפסים יכולים מאוד להטעות. צריך שיחה. בכל מקרה צריך להיות מפגש כזה. להצבעה עמדו מספר שאלות: 1. האם בכלל צריך וועדה כזו? 2. מה יהיה שם הוועדה? 3. מה יהיה הרכב הוועדה? 4. האם הוועדה תיבחר שמית כמו וועדת צוות או שכל מי שרוצה ישתתף כמו בוועדת משמעת? הצבעות: 1. בעד וועדה - 12 נגד וועדה - 1 הוחלט שתהיה וועדת קבלה. 2. שמות אפשריים: א. וועדת קבלה - 2 ב. תאום ציפיות - 5 ג. וועדת הכרות - 9 ד. וועדת אדם היימן - 4 נבחר השם וועדת הכרות. 3. האם הוועדה נבחרת? נבחרת - 11 לא נבחרת - 3 הוחלט שהוועדה תיבחר שמית. 4. הרכב הועדה: א. האם צריך איש מקצוע בוועדה? כן - 9 לא - 7 הוחלט שצריך להיות איש מקצוע בוועדה. (השאלה אם הוא יהיה פנימי או חיצוני נשארה פתוחה) ב. האם צריך מנהל או איש צוות בוועדה? כן - 11 לא - 1 הוחלט שבוועדה צריכים להיות מנהל או איש צוות. ג. האם צריך הורה בוועדה? כן - 12 לא - אף אחד. הוחלט שבוועדה ישב גם הורה. ד. האם צריך ילד בוועדה? כן - 12 לא - 3 הוחלט שבוועדה ישב גם ילד. Graphics created by School Icons |