בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש 8/3/02 - פרלמנט #18 יו"ר הישיבה: מוקי לנדמן רשם: שי אולמר סדר דוברים ונושאים: שרה טל שי אולמר: מעדכן בענין ביטוח ביה"ס. 2. ועדת זכויות הפרט - אישור תאור מפורט: יצורף בהמשך. מגישה: ועדת זכויות הפרט מוקי לנדמן: יש סעיפים שאושרו. עליהם נדלג. סעיף 1 אושר סעיף 2 אושר סעיף 3 אושר סעיף 4 אושר סעיף 5 אושר סעיף 6 אושר סעיף 7 אושר מיכאל קסלסי: יש אי בהירות לגבי הועדה האם היא שופטת או מבקרת. למה לא לוותר על השפיטה ולהתמקד בגישור? יורית ריבלין: מסבירה ההבדל בין שיפוט לגישור בוועדה כשמהות הענין היא לגשר. אך אם יש עבירות על חוקים צריך גם לשפוט. אדם היימן: אנחנו מעדיפים גישור. מיכאל קסלסי: אני מתכוון לתהליך שדומה לבוררות. מוקי לנדמן: זאת בוררות לא גישור ולא בכך עסקינן. לגבי סעיף 7 התיקון של וועדת פרלמנט לאפשר 24 שעות לפני שיפוט להתכונן. יורית ריבלין: היתה כוונה לשנות סעיף זה ולא שונה. צביקה כהן: לא חושב שקרו מקרים כאלה של בית דין שדה. יורית ריבלין: לא רואה בעייה לשנות את הסעיף. מוקי לנדמן: אם כך הסעיף מתוקן, כולל 24 שעות התראה. סעיף 8 אושר סעיף 9: נוכחות: יורית ריבלין: 3 זה מינימום ולא רצוי לא נעים לרעיונות יצירתיים זה קשה. 5 אנשים זה נראה הרבה יותר טוב. מוקי לנדמן: יש להוסיף את המילים "מספר לא זוגי" לסעיף נוכחים. יורית ריבלין: בדרך כלל מאפשרים עדים. מוקי לנדמן: בכל מקרה שמישהו לא מודה, יוכל להביא עדים. התיקון יהיה: לדרישת מי מהצדדים ינתן להביא עדים. מה עם טענת "פסלות" הטענות לפסלות בחוק מוגבלות יש בגלל "משוא פנים" וכל השאר הוא פרושים לחוק. תצטרכו לגבש במשך הזמן לבד כללים לפסילות. חשוב שתהיה האופציה לפסול שופט - הוסכם. סעיף 10 בסעיף זה נתמקד בשלושה נושאים: ועדת מבוגרים בלבד, קולות שקולים, החלופה לילדי הגן. צביקה כהן: יציאת הצדדים בסוף מפגש קורה בדרך כלל ולא במקרים סבוכים. לא נראה שזה פרקטי שהגננת כל הזמן תרוץ עם ילדים לועדה. יורית ריבלין: כל ילד יכול להביא מבוגר. מוקי לנדמן: וכל ילד גן ילווה במבוגר אלא אם ירצה אחרת. מקובל על כולם - כן. מיכאל קסלסי: מה עם שיפוט בגן? דברים בין ילדים בגן ייגמרו בגן ולא יצאו לוועדה. מוסכם לבטל חלופת השיפוט בגן. הסעיף יתוקן. כל ילד יוכל להביא מבוגר, אלא אם ירצה אחרת. סעיף 11 אושר סעיף 12 - תובע בשם הקהילה. מוקי לנדמן: נשאלת השאלה בעבירות שבין אדם לחוקי הקהילה, מי מגיש את התלונה. וכאן בא רעיון למנות תובע בשם הקהילה. זאת גם דרך לשפר את אכיפת חוקי ביה"ס. מי בעד מינוי תובע בשם הקהילה: 4. מי נגד מינוי תובע בשם הקהילה: 6. ההצעה ירדה. סעיף 13 אושר סעיף 14 אושר סעיף 15 - יישום החלטות הוועדה. מוקי לנדמן: איך אוכפים את החלטות הוועדה? מהי הדרך הנכונה? כל האפשרויות ניתנות והוועדה תקבע צביקה כהן: צריך להיות סדר קבוע. רונית סנה: מנסיוני בוועדת ביקורת, אין אכיפה, וזה לא תמיד קורה בפועל. מוקי לנדמן: הסיכום הוא שהוועדה תחליט. מציע לדחות סעיפים 16 ו-17 לפרלמנט הבא ולדון בהצעה של אבשלום. מקובל על כולם - כן. 3. ועדת ציוד - אישור לתאור מפורט של ההצעה, לחצו כאן. מגישה: ועדת זכויות הפרט יורית ריבלין: חפץ שהוועדה החליטה שהוא מיותר, צריך להתייעץ עם מי שאחראי על החפץ. תהליך קבלת החלטות לפני הפרסום. מוקי לנדמן: נוסף להצעה סעיף שמחייב לבדוק עם האחראי לציוד אם הוא אכן מיותר. צביקה כהן מה הכוונה - למה צריך את הועדה? מה דחף אתכם? אבשלום אריאל: רצינו לחלק את בית הספר לעוד ועדות ואף ועדה לא עושה את זה. אדם מרפלד: אם תעלה בעיה שאין מים קרים בקיץ, נעלה הצעה לקנות 'קולר' ונבקש תרומות. יורית ריבלין: לי מפריע שיש ציוד בבית הספר שאינו שמור והילדים לא מתייחסים בכבוד. עמי אריכא: היוזמה ברוכה, אולי כדאי להפריד בין דברים גדולים לקניות קטנות ואולי אפילו כדאי שיהיה לכם תקציב קטן משלכם. אבשלום אריאל: אנחנו נעשה ברור לפני קניה עם ועדת כלכלה. דבורה חזן: מי יתחזק את הציוד בביה"ס? אבשלום אריאל: נגדיר חוקים לשימוש בציוד למשל באורגן: מותר לילדים מגיל… להשתמש באורגן. הצבעה: בעד: 13 נגד: 0 ההצעה התקבלה, עם שינויים. Graphics created by School Icons |