כללי מסגרת ללמידה
(לא הובאו לפרלמנט)
1. |
כל מורה יחליט מהם הקריטריונים להשתתפות בקורס. למשל:
i. |
קבוצת גיל מסוימת או קורס פתוח לכל הגילאים.
|
ii. |
האם הקורס פתוח (כלומר אפשר להצטרף בכל שלב לקורס) או סגור (כלומר מי שרוצה להצטרף לקורס חייב לעשות זאת בתחילת הקורס,
ולא ניתן להצטרף בשלב מאוחר יותר.
|
iii. |
סיום מוצלח של קורס קודם או השתתפות מקבילה בקורס אחר.
|
iv. |
ידע קודם בתחומים ספציפיים (קריאה, כתיבה, לוח הכפל).
|
v. |
האם חייבים במספר משתתפים מינימלי.
|
vi. |
האם יותרו היעדרויות לא מוצדקות.
|
vii. |
האם מאחרים יורשו להכנס לקורס.
|
המורה יפרסם בתחילת שנה תוכנית של הקורס, אפילו בקוים כללים, ומה בכוונתו להקנות לתלמידים במשך הסמסטר. מידי פעם המורה יעשה
בירור עם תלמידיו לגבי מטרותיהם ותחושותיהם בקורס.
|
|
2. |
הכללים הנ"ל יפורסמו ע"י המורה בידיעון שיפורסם ע"י בית הספר בראשית השנה / הסמסטר. המורה יקדיש זמן בראשית השיעור הראשון לשיחה
על התכנים וכללי ההתנהגות בקורס.
|
|
3. |
המורה ינהל מעקב (רישום) נוכחות / איחורים של כל המשתתפים בקורס.
|
|
4. |
בכל מקרה של איחור או חיסור, המורה יברר את הסיבות עם התלמיד בשיתוף עם החונך.
|
|
5. |
המורה ינהל מעקב אחרי התקדמות / השתתפות של המשתתפים בקורס, אם זה רלוונטי (למשל באנגלית, מתמטיקה, קריאה, כתיבה).
|
|
6. |
המורה יברר מי מתלמידיו מעוניין במשוב ואיזה סוג משוב, וישתדל להיענות לרצונותיו של התלמיד, למשל: מבחן, פרויקט, עבודה וכו'.
|
7. |
תלמיד שמעונין להפסיק השתתפותו בקורס מסוים, יוכל לעשות זאת, אך רק לאחר תהליך שיכלול שיחה עם החונך בנסיון להבין את הסיבות
להפסקת ההשתתפות בקורס, ובניסיון למצוא פתרונות לבעיה. החונך ידאג לשתף את ההורים בתהליך.
|
8. |
הגעה לשיעורים תהיה על אחריות המשתתפים.
|
9. |
על המורה לקיים את השיעור ללא תלות במספר התלמידים.
|
10. |
על המורים להתייצב לשיעור לפני תחילתו.
|
נושאים שהועברו לחקיקה בפרלמנט:
חובה על המורה לפרסם כללי התנהגות ודרישות לימודיות בקורס אותו הוא מעביר.
הפרסום יעשה בידיעון שיתפרסם ע"י ביה"ס, לפני תחילת הקורס.
חובת רישום נוכחות בקורס.
חובת הודעה לחונך על היעדרויות מקורס.
חובת קיום הקורס ע"י המורה, במקרה של רצון לבטל קורס, מה ההליך.
הזכות של המורה להרחיק תלמיד מהשיעור במקרה של הפרעה.
|